Gå til innhold

Street Art - finne ut mer.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om det er noen her som kan gi meg mer informasjon, eventuelt linke til sider med informasjon, om såkalt street art. Det eneste jeg vet om dette er at det går ut på stilliserte bilder i sort/hvitt med en liten tekst under. Dette er ifølge læreren min en egen kunstart, og det skal forøvrig også henge masse av disse streetart bildene rundt om i New Yorks gater..

Min oppgave er å finne ut mye om kunstarten, og å lage egne ideer og produkter innen samme kunstretning.. Så litt hjelp til å komme meg igang hadde vært flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle storebyer i vesten har vært utsatt for en eksplosiv økning av det du kaller "street art", oslo inkludert. To av de mest kjente "kunstnerene" er: "Obey the giant" også kalt "obey" og "Banksy"

Bortsett fra stensilkunst lager disse folka også klistremerker og papir\plakatkunst. De jobber både med gatene og i gallerier. De er influerte av grafitti og politisk kunstgrupper alla situasjonistene. Hensikten er både selvhevdelse og å undergrave forbrukerkulturen.

Jeg er ikke helt sikker på om læreren din har helt rett i at "street art" er et begrep som brukes om det du beskriver (Tidligere gikk grafitti under samme begrep)

Hvis du bor i nærheten av oslo kan du ta en tur i Designbiblioteket til Kunsthøyskolen i Oslo, eller så finnes det masse stoff på nettet. Netsteder som omhandler grafisk design har ofte mer stoff om dette enn rene kunst sider.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...