Gå til innhold

Kan WoW spilles av jenter?


Anbefalte innlegg

WoW kan fint spilles av førstegangsreisende (om de er jenter eller ikke har pent lite å si, men har en følelse av at jenter som først prøver spill som World of Warcraft har et litt mer åpent sinn til å begynne med), kjæresten min fikk prøve en del på CB-kontoen min, og bruker min når jeg ikke spiller nå (er i militæret, så jeg spiller ikke så mye).

 

Hun ser ut til å skjønne det veldig lett, og selv om det tar litt tid å komme inn i effektiv bruk av skills og snarveistaster og liknende så tror jeg det er felles for alle som er nye til dataspill uansett.

 

Som tidligere nevnt er Blizzard sine spill MEGET brukervennlige, så det er ikke noe problem å gyve løs på det - for øvrig veldig fint med den lille tutorialen som beskriver de mest grunnleggende tingene.

 

Skulle likevel ønske de hadde spart seg for kommentaren i coveret; "You may actually never have to read the manual!" - alt for mange som spør om helt ursimple ting i General chat. =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at spillet krever visse "kontrollmessige" ferdigheter? Som f.eks. i fotballspill hvor man kanskje må bruke ulike tastekombo`er for å få til triks og lignende? Eller er det stort sett bare å bevege seg og klikke med musen?

Neida. Det er ikke det. Helt standard styring, "cs-styring"

Lenke til kommentar

Er det en ting jeg ikke vil i dette livet så er det å få damer interessert i dataspill.

 

Vi menn/gutter er litt sånn halvbarnslige hele livet. Det skulle jammen tatt seg ut om våre bedre halvdeler var likedann.

 

Fjortisjenter syntes sikkert det er kult å spille data, men dem vokser stort sett fort fra det. Min kone (som forøvrig er 29) syntes dataspill er utrolig barnslig og meningsløst, men hun skjønner hvorfor jeg liker det, fordi hun mener jeg er like barnslig og meningsløs som spillene jeg spiller.

 

Men for all del. Jeg digger at noen jenter spiller data jeg. Men da helst når dem spiller på sex, slik som i Anarchy Online. Hvor det var egne guilds for spillere som spilte som prostituerte LOL

Lenke til kommentar
Min kone (som forøvrig er 29) syntes dataspill er utrolig barnslig og meningsløst, men hun skjønner hvorfor jeg liker det, fordi hun mener jeg er like barnslig og meningsløs som spillene jeg spiller.

Det var da fært til tragiske utsagn. Hadde jeg fått noe slikt slengt på meg ville jeg dratt opp diskusjonen om hvorvidt syarbeid kan regnes som funksjonelt.

 

Jeg kan heller ikke akkurat finne det funksjonelt eller meningsfult å dra til Tusenfryd og bruke masse penger.... Men du gjør det fordi det er moro. Og det er samme grunnen til at du spiller WoW.

 

Det er faktisk en del jenter som spiller mmo spill da her også er et sosialt aspekt inn i bildet iforhold til andre "vanlige" skytespill om krig og elendighet.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Hva skal vi da diskutere? Vennligst endre topic og emne, hvis ikke så kommer jeg finfint til å diskutere det som en kjønnsdiskusjon, nettopp fordi du legger opp til det. Jeg diskuterer bare emnet.

 

Og btw, så er jeg pissed fra før av fordi Spiderman.no sier at spillet kanskje ikke kommer i posten før på mandag, så ikke prøv deg på noe :p

HEHE... er vell ikkje spiderman.no sin feil at det kommer litt seint. De gjør vell så godt dei kan :thumbup:

Lenke til kommentar

Så langt ser det noe mørkt ut her i gården. Førsteinntrykket fortonte seg omtrent som følgende...

 

Idet jeg sitter og nyter en episk intro, tusler damen rolig inn på studierommet (dette er egentilg et datarom som bare jeg disponerer, men for min egen samvittighet så kaller jeg det et studierom). Jeg har akkurat kommet til det bildet hvor en dverg står og nyter utsikten over noen snøkledde topper, da min ikke-fullt-så-entusiastiske samboer utbryter, "det der er noen jævlig øyenbryn"..... Fra da av var for det første introen ikke fullt så kul, samt at jeg så muligheten for in-game giftemål rase avgårde med dvergen..

 

Denne hensynsløse materialistiske kroppsfikseringen fortsatte da jeg stolt skulle vise henne min første karakter. En mandig Tauren hunter. I ettertid skjønner jeg at dette ikke var noe taktisk valg. Det tok nemlig noen timer før hun kom tilbake igjen ;)

 

Som mange av dere vet er det jo en del trasking i starten av spillet. Uheldigvis var jeg som oftest midt på oppdagelsesferd når damen turde komme tilbake for å bivåne dette fryktinngydende spill. Dersom hun gadd si noe i det hele tat, var det mye "du løper jo bare. Hvor er alle sammen (var logget inn tidlig på dagen på runetotem). DE var ekkel!"

 

Til tross for en drøy motbakke fortsatt jeg å ymte forsiktig frampå med det jeg syntes var morsomt med spillet. Etterhvert virket det faktisk som om dette fikk en viss innflytelse på interessen for damen også. Tror jeg skal ta et halv skritt av gangen, så kanskje hun joiner wow menigheten til slutt.

 

Avlsutningsvis vil jeg si at Blizzard ikke burde si at spillet er skremmende enkelt, for så å levere en manual på omtrent 150 sider! Det tar seg ikke bra ut å lese i den foran betenkte spilljomfruer!

Lenke til kommentar
Men det er flott at noen jenter spiller. I går traff jeg en lettkledd figur som jeg partyer og flørter med når vi er inne samtidig. Er jo kult det. Bare godt kona ikke vet om det hehe.

Du må passe på litt, det kan jo bære en gutt i kvinne-antrekk! :p

Jeg selv spiller som jente! Synes det er litt "artigere" av en grunn; har nok gått litt lei av alle disse "machomennene" oppigjennom spillårene.. ;)

Lenke til kommentar

:!: :!:

 

Jeg kan bare ikke unngå å le av det dere skriver!

 

Jeg er sikkert ikke som alle andre etter 6 år med Asheron's Call har jeg nå flyttet til WoW og jeg er helt hekta.

 

Det er kanskje enklere når man har hver sin maskin i heimen og slipper å krangle om når man skal spille eller vente på tur.

 

Uansett - dette er definitivt et jentespill. Matlaging - urter - søm! Det er jo rene husflidslag (ja, jeg er med i det og) for å regne!

 

Selv med en p.t. lvl 22 Paladin går mye av pengene med på å kjøpe lekre kjoler (neida - det heter vel ikke det i spillet :blush: )... og finne andre lekre tingsom jeg kan lage.

 

Så la oss jenter (damer?) som spiller få dele denne gleden med dere gutta. Jeg håper virkelig ikke at dere føler dere truet av oss! Hva kan vel være bedre enn å blir reddet av sin kjære - eller stå opp fra de døde uten å måtte løpe seg ihjel?

 

 

- Devonia, Emerald Dream -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...