Gå til innhold

Kan WoW spilles av jenter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik at spillet krever visse "kontrollmessige" ferdigheter? Som f.eks. i fotballspill hvor man kanskje må bruke ulike tastekombo`er for å få til triks og lignende? Eller er det stort sett bare å bevege seg og klikke med musen?

Neida, enkelt og greit satt opp. Er ikke som et FPS.

 

Man trykker f.eks. "2" for å kaste en FIREBALL.... så trykker man "2" igjen for en ny FIREBALL... også når monsteret er nærme, trykker en "1" for å angrepe med sverdet. Så ser man på til karakteren din har drept monsteret.

 

Er ikke ferdighetsbasert fra spillerens side, men hvilke angrep KARAKTEREN din kan gjøre - hvor sterk han/hun er, hvilke våpen han/hun har, osv.

Lenke til kommentar

Nei, man trykker på "targeten" for å merke den, så bruker man talltastene for å bestemme hvilket "attack" du skal bruke. Er du nærmt nok targeten så vil characteren din angripe. Du kan eventuelt la være å trykke på targetet hvis du er nærmt nok fra før av, og ingen andre targets er i nærheten. Da vil charactaren din automatisk velge targeten selv.

 

Det er viktigere å tenke ut hva som gjør mest skade og slikt, enn å trykke fortest mulig for å få til supertriks. Med rogue er det f.eks combopoints og slikt, men det kan du få lov til å lese deg frem til selv.

 

Edit: glemte et hermetegn

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Jeg vil nok si at kjønn faktisk betyr noe, særlig når man ikke er en spiller i utgangspunktet. Men vi skal kanskje ikke lage en kjønnsdiskusjon ut av denne tråden. ;)

 

WoW er som andre har sagt utrolig nybegynnervennlig, og har hun deg til å hjelpe seg i tillegg bør det ikke bli noen problemer. Det er klart at et MMORPG kan virke overveldende for en førstegangsspiller, men ta det steg for steg, ikke grupp med fremmede før hun føler seg sikker nok og sånt, så skal du se at hun fort blir avhengig hun også. WoW er veldig "jente-vennlig", og særlig grafikken vil nok falle i smak. Jeg har spilt med mange IRL-jenter i WoW, det er faktisk flere enn man skulle tro. Særlig er det mange par som spiller sammen.

 

Si til henne at dette er noe du vil gjøre sammen med henne, at du vil at hun skal ta litt del i din verden. Hvilke kjæreste kan motstå det argumentet? ;)

 

Edit: Glemte forresten å si at dere kan gifte dere in-game, med brudekjole, smoking og det hele. ;)

Endret av Rikku
Lenke til kommentar
Du får oppdatere oss da, hadde vært morsomt å høre om jenta di likte det. ;)

Har dessverre ikke fått tak i det enda, men hvis Platon i Bergen holder det de lover så er det i hus i løpet av ettermiddagen.. Mulig vi får problemer med å kjøre det på hennes maskin, men skal uansett si hva hun synes :)

Lenke til kommentar

Dama mi var irritert på meg pga at jeg spilte for mye Warcraft3, så fikk jeg henne til å spille selv da begynte hu å mase på meg om å spille. Så begynte jeg å spille WoW da ble hun sur pga jeg spilte det.....så fikk jeg henne til å lage en egen character og hun spilt litt. Det endte med at hun tok over min konto og jeg kjøpte meg CE :D

Lenke til kommentar

Jeg vil si at både gutter og jenter kan være akkurat like gode i mmorpgs.

Det kommer ikke nødvendighvis av kjønn, men på erfaring og evnen til å lære data.

 

Er litt mer avansert enn det djorgen sier, man må planlegge, bruke rette skills osv osv osv.

Men man setter seg fort inn i det.

Lenke til kommentar

Edit: Glemte forresten å si at dere kan gifte dere in-game, med brudekjole, smoking og det hele. ;)

kan man være homofil :dontgetit:

Får da ikke tro det.. Tror ikke homofile "fantes" på den tiden, eller i "WarCraft-verdenen" ..ville blitt nesten litt for dumt!

 

(satan.. er redd jeg får mye pes for dette utsagnet nå.. :roll: )

Lenke til kommentar

Dere kunne ikke ligge unna kunne dere?

Dere kommer her og sier at characterne kan gifte seg... Seff må jo jeg begynne på nytt som mannlig Warlock isteden for kvinnelig, sånn at dama mi får vilja si og at vi kan gifte oss.... Jeg som har spilt mange mange lenge for å nå dit jeg er nå! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...