Gå til innhold

Integrert skjermkort på hk, hva holder det til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Er det Sims 2 det skal spilles etterhvert så må du nok spytte inn litt mer penger i potten. Hva med et ATi 9600 Pro eller et kort til rundt 1000-lappen. Dersom det er Sims (1) så holde sikkert det kortet du har linka til.

Men husk at når du nå setter sammen en PC, skal den sikkert holde litt fremover :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Skal hun spille sims2 så holder definitivt ikke det integrerte skjermkortet...

Nå kommer det an på hva annet du installerer på dette hk... er du "kjiper" og setterin inn en gammel Celeron i tillegg.. så funker denne til kabal og forsåvdt sims1.

Radeon 7000 og en P4 vil vel holde...såvidt til Sims2...(Jeg snakker nå ikke om det faktisk går an å starte spillet.., men å spille det uten altfor stor frustrasjon).

Husk at Sims2 "krever" 1GB RAM for en entusiastisk bruker som har mange nabolag og spiller "hardt"..

Jeg vet dette av egen erfaring via minstedatter...

Hun sitter på ett XP3200+ og 9700Pro og synes det "lagger" av og til...

Så har du ett refereansepunkt...

Edit(til trådstarter):

Dersom "alenemora" må ut med 6000kr for det "rælet" du setter sammen så må du få en god fortjeneste... Har bygd bedre system enn dette.. og solgt for 2-3k ...til fremmede (ikke "familie".. de får)... :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
*kremt*

Nå vet du ikke hva det du kaller "rælet" er da.

Det innebærer 17" lcd, høyttalerpakke, tråløst tastatur & mus.

512 ram.

160 gb.

Det blir en del penger av bare det.

Men om du har tid, kan du sette opp et system til 6600 inkl. frakt.

Så skal vi se hva du får til.

OK... det er skjerm + annen "periferi" som drar opp prisen her..

Greit nok.... trekker tilbake "insult'en" min da..unnskyld :)

Ellers:

(Alt kjøpt inn som Demo/brukt).

Midi-tower - 200

MSI 651L eller tilsvarende - 200

HD (60-80) demo - 300-400

Combi CDR+/DVD - 200

512MB RAM - 500

Radeon 9600 - 400

Dvs. ca. 2000 minus skjerm/tastatur+mus

Skjerm fra JM-data (brukbar 17'') - 400kr

Tastaur+mus = 150 kr.

Totalt ca. 2500...som går til ca. selvkost... Å selge datadeler er ikke noe man blir rik av.. med mindre man benytter QXL og utnytter stakkars "ignoranter" som vil "vinne" budrunder... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men om jeg skal sette inn en P4, hvor stor bør den være da ?

Åssen kan jeg sammenligne P4 og celeron ?

Det er meget vanskelig å få tak i *rimelige* P4'er for tiden.. Celeron likeså.. De går omtrent for nypris...

Du burde (etter min mening) heller satset på ett "demo" socket-A dersom PC'n primært skal brukes til spill og underholdning..

Celeron D er greit nok.. og billige.. men kan ikke benyttes på det HK du har tenkt (for "utrangert" brikkesett).

Snakker vi spilll er det vel kun Celeron 2.8 NW som kan godtas...til nød..tilsvarer en gammel P4 1.8 FSB400.. tipper jeg.. Sistnenvte kan av og til dukke opp på bruktmarkedet til prisen av en spillerny CeleronD 2.4++. Når det er sagt... en "gammel" P4 NW 1.8 FSB400 lar seg som regel greit klokke til 2.4Ghz+++ og da har du ett godt utgangspunkt.. :p

Korriger meg om jeg tar helt feil.. dere som har mer peil... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og TL1000S:

Ta en titt på Test av Celeron vs. Sempron.

Øhh.. ja...? Har sett denne og mange andre "reviews" av Celeron*D* vs. Sempron.I tillegg til at jeg har testet selv...

Og du ville fram til? :)

Celeron D passer ikke i det HK du har bestilt.. men ellers er det nok riktig at Sempron for socket-A er dårligere enn CeleronD.. særlig når klokking tas med i beregningen...

Sempron 3100 er socket-754... Slike HK får du ikke så rimelig som "utrangerte" socket-478 HK... mener jeg..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hun spiller sims ja. Sims funker nok der. Det funket på den pc'n mamma kjøpte igjennom jobben i 98'. Der var det integrert skjerkort på hk.

Eller er det noen som har testet ?

Men Sapphire Radeon 7000 64MB skulle vel holde, eller hva ? Hvis man ser på hva brukeren har skrevet i anmeldelsen.

Jeg glemte visst å skrive 2 etter sims. Jeg mente selfølgelig sims 2. Den første versjonen av sims skal det jo ikke mye til å kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...