Gå til innhold

Publisere nettside til ulike søkemotorer

qtip

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg enkelt legge sidene mine til de ulike søkemotorene?

Må jeg manuelt legge til på hver enkelt søkemotor? Finnes det en side som gjør dette for flere søkemotorer?

Hvordan legge til i de norske søkemotoroene, kvasir, startsiden etc.?

Hvor lang tid tar det før jeg finner sidene mine f.eks via Google. Jeg la til på Google for noen uker siden, finner ingenting enda.

Hvordan kan jeg sjekke om om spider/roboter har forsøkt å indeksere sidene mine, jeg har domene og webhotell hos Domeneshop idag.

Jeg benytter meta tags og robots.txt fil på sidene.

Qtip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må jeg manuelt legge til på hver enkelt søkemotor? Finnes det en side som gjør dette for flere søkemotorer?

Nei* og ja, det finnes flere sider som gjør dette - men mange av dem er bare humbug og kan i verste fall føre til at siden din blir bannlyst fra søkemotoren.

* Dersom du får siden indeksert i en vil den sannsynligvis etterhvert komme i andre også. Sørg også for å linke til siden din fra andre sider (f.eks her fra forumet), dette vil gi den høyere PageRank og søkemotorene vil etterhvert oppdage den på egen hånd.

Hvordan legge til i de norske søkemotoroene, kvasir, startsiden etc.?

Søk litt rundt på sidene, de alle fleste har en link ettellerannet sted som lar deg legge til sider.

Hvor lang tid tar det før jeg finner sidene mine f.eks via Google. Jeg la til på Google for noen uker siden, finner ingenting enda.

Det kan ta alt fra to dager til to måneder.

Hvordan kan jeg sjekke om om spider/roboter har forsøkt å indeksere sidene mine, jeg har domene og webhotell hos Domeneshop idag.

Sjekk statistikk-programmet ditt. De fleste har oversikt over besøk fra Googlebot o.l.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...