Gå til innhold

Installasjons problemer med M-Audio FW 410

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg eksternt lydkort i går, M-audio firewire 410, men får ikke saken til å virke.

For det første så fulgte det ikke med user manual, kun en liten quick start guide.

Fant derfor usermanual på m-audio.com og har prøvd å installere etter denne.

Her står det at jeg skal sette i driver cd-en som fulgte med. Vel, det følger ikke med noen driver cd, bare en cd det KUN står m-audio på.

Puttet inn denne, og den inneholdt endel filer, men INGEN exe fil, annet enn autorun. Klikker jeg på autorun henger maskinen totalt i 4 minutter før jeg får opp en feilmelding. :confused:

(maskinen henger også ved oppstart hvis cd'en er i skuffen)

Ok, så jeg laster ned riktig driver fra m-audio.com.

Dette fungerer ok, jeg må slå av maskinen og plugge til firewire kabelen når maskinen er av.

Jeg gjør dette og når jeg slår på maskinen går jeg gjennom "found new hardware wizard", windows finner bootloader filer og driver filer, og til slutt får jeg omsider opp at kortet er installed successfully.

Hva nå? Det er fortsatt mitt gamle integrerte lydkort som styrer lyden.

I user manual står dette til slutt:

m-audio_bullshit.jpg

Ehem, bullshit? Jeg finner i hvert fall ikke noe ikon.

Klikker jeg på start menyen og på m-audi firewire family får jeg KUN opp en readme fil med info om et eller annet piss som ikke har noe med dette å gjøre.

Hvordan får jeg dette lydkortet til å bli det primære lydkortet?

Hvordan får jeg dette i det hele tatt til å fungere?

Hva gjør jeg?

Ps! Når jeg først koblet lydkortet til strømadapteren begynte power lampa å blinke masse. Nå lyser den ikke uansett, men phantom power lampa lyser (når aktivert) uansett om power er på eller av.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først trenger du å vite om du har lydkort på hovedkortet. Den enkleste måten å gjøre det på er å se bak på maskina om den har 2-3 fargede minijacktilkoblinger.

(3,5 mm hull!)

Hvis du ikke har det, går du inn på min datamaskin, høreklikker og trykker egenskaper og deretter enhetsbehandling. Finn ditt gamle lydkort i listen og trykk DELETE.

Du bør også selvsagt fysisk fjerne evt. PCI-lydkort fra maskina for å unngå trøbbel.

Lenke til kommentar
Først trenger du å vite om du har lydkort på hovedkortet. Den enkleste måten å gjøre det på er å se bak på maskina om den har 2-3 fargede minijacktilkoblinger.

(3,5 mm hull!) 

Hvis du ikke har det, går du inn på min datamaskin, høreklikker og trykker egenskaper og deretter enhetsbehandling. Finn ditt gamle lydkort i listen og trykk DELETE.

Du bør også selvsagt fysisk fjerne evt. PCI-lydkort fra maskina for å unngå trøbbel.

Har lydkort integrert i hovedkort ja, er jo dette jeg har brukt til nå.

Trenger m-audio kortet til studiobruk.

Har ingen andre lydkort som sitter på hovedkortet.

Så da skal jeg altså slette hovedkort-lydkort-driveren fra enhetsbehandling?

Hva skjer etter det? Vil da m-audio bli automatisk valgt som primært lydkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...