Gå til innhold

Det lønner seg med skikkelig ram

Anbefalte innlegg

Hadde problemer med ytelse /stablitet på min maskin

skiftet rambrikke til Crusial men da ble maskinen verre,fikk i dag opp en Corsair xms 3000 brikke og vips alt funka.

Med den gamle brikken fikk jeg ca 8000 p i 3d mark2001se, men med den nye fikk jeg hele 12650 poeng

Litt av en forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-20 13:05, Snekker`n skrev:

Med den gamle brikken fikk jeg ca 8000 p i 3d mark2001se, men med den nye fikk jeg hele 12650 poeng

Regner med at brikkene ble kjørt på vidt forskjellige frekvenser samt innstillinger i BIOS?

Lenke til kommentar

Noe må ha vært endret. Eller vært veldig feil med innstillingene til den DDR2700 brikka. Altså, man stiger ikke 4000 poeng ved å bytte fra DDR2700 til DDR3000! Tipper noe ikke klaffet med den gamle brikka. Du fikk en veeldig hyggelig score forresten ;) Forøvrig sier jeg meg enig i at RAM er UNDERVURDERT...

Lenke til kommentar

Uansett, RAM har gaaanske mye å si. Før hadde jeg ABit KA7-100 og 128mb PC100. Så byttet jeg til Mosel 128mb PC133 7ns minne @ 145mhz CL2 Turbo. Med det DOBLET jeg MB/sec i SiSoft Sandra 2001 Memory Benchmark :) Det var litt heftig! Men fikk ikke mer enn noen hundre poeng høyere 3DMark. Og da hadde jeg overklokket Athlon 650 @ 702mhz (FSB OC) Når jeg testet 3DMark med PC100 kjørte jeg 650mhz. Skjermkortet var GF2GTS.

Lenke til kommentar

Det han har gjort er at han har satt ned alt på minimum i 3DMark01Se.. Da får man betraktelig mye mer! Har 768Mb Twinmos Cl2.5 selv(veldig fornøyd!)men har tenkt å kjøre den på CL2! Er det bare å sette opp Mhz'en på den i BIOS? Trenger man kjøleribber? Funker det stabilt? Hva må man stille inn for å øke til CL2?

mvh:

Dr.X

Lenke til kommentar

du juger nok ikke :grin:

det er nok heller sånn at begge de gamle brikkene dine må ha vært feilvare, evnt inkombitable med ditt system merklig nok.

jeg får 8200 i 3dmark med et gforceti500, pentium 2.0 northwood og 512twinmos 2100 minne.

Hvis du hadde 8000 med ditt system før og dine komponenter må noe ha vært galt.

selfølgelig er corsair bedre men ikke så mye bedre, så noe må ha vært feil.

Lenke til kommentar

Det var noen som mente jeg hadde forandret innstillingene i 3d mark men det har jeg IKKE,at det kunne vere noe galt med det forrige innstillingene har jeg også hatt mistanke om noe jeg forøvrig tok opp i en tråd under hovedkort.Det som er litt rart er jo att alle de 3 andre brikkene(1 twinmos og2 crusial) skulle vere feil,men det er vel mulig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...