Gå til innhold

Hvordan åpne Maxtor 5000XT?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Maxtor 5000XT 250GB ekstern disk som dessverre sluttet å virke her om dagen. Når jeg kobler den på strømmen så hører jeg at harddisken inni starter opp og alt høres normalt ut. Windows vil ikke lese disken mer... det som skjer når jeg kobler harddisken til maskina enten via FW eller USB er at maskina låser seg når jeg dobbeltklikker på min datamaskin f.eks. Harddisken jobber med jevne mellomrom... korte orange blink på lyset som tilsier at den prøver i allefall...

Så jeg tenkte jeg skulle ta ut harddisken inni og hive den på IDE-kabelen og sjekke om den kommer opp i BIOS... tror nemlig ikke den er ødelagt... Problemet er bare at jeg ikke finner noen skruer e.l. på harddisken... Vet noen hvordan man åpner en slik en helst uten å ødelegge "boksen"? Harddisken min er en slik: https://prisguiden.no/produkt/1631

JT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang garantid er det på slike harddisker? Den er over 2 år gammel... innholdet er ikke så viktig, men hadde vært greit å få brukt den internt i maskina f.eks.

JT

syar2003: Hmm.. mener jeg har prøvd... Skal jeg bare skyve de svarte skinnene bakover?

Endret av jtillnes
Lenke til kommentar

Som nevnt ryker garantien om du åpner den (det er 3 års garanti)

Det er hva jeg kjenner til ingen måte å åpne den på uten at du ødelegger boksen, og må evt. lime den sammen igjen.

m0rg

edit: jeg fikk en 250GB OneTouch 2 istedefor min defekte 5000XT :)

Endret av m0rg
Lenke til kommentar

Fikk åpnet kabinettet og puttet harddisken på IDE-kabelen i min tasjonære maskin.... Windows kjente den igjen som non-dos disk... men fikk formatert den og nå fungerer alt utmerket... oj så glad jeg er. 250 GB "ny" hd sånn sent på en Fredagskveld.... Tusen takk hjelpen syar2003!

JT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...