GeirHH Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg vurderer å kjøpe en maskin med nevnte. Leste en test av prosessoren - tror fra 2003 - hvor det stod at den manglet "heat-spreader" (altså varmespreder) med fare for knust kjerne. Nå har det vel kommet nye utgaver av denne modellen? Noen som vet og er problemet det samme fortsatt? Og gjelder dette alle Athlon XP-modellene? ("Jeg spørger kun, mitt kall er ei at svare") Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvilket hovedkort har du? Hvis jeg var deg hadde jeg sjekket for mulighet til å kjøpe noe raskere CPU hvis du vil ha mer for pengene. Hvis du skal ha nytt hovedkort og alt ville jeg kjøpt noe med Athlon 64 CPU på en 939 Sokkel med tanke på fremtidig oppgradering og forbedring. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Dette er en maskin produsert av Hattelco som er til salg hos Spaceworld og kjenner ikke til typen hovedkort. Vet at denne er en utgående modell, men holder nok til mitt bruk, har neppe sokkel til de nye 64-bits. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvis du ikek vet hvilket hovedkort du har kan du heller ikke vite hva det eventuelt støtter av forskjellige hardware. Jeg ville sjekket opp i hvilket hovedkort du har først å så sett på hva som gir deg mest for pengene. det er jo sånn at det aller nyeste ikke lønner seg å kjøpe men kjøper en det som er litt for gammelt får en kanskje ikke fullt så mye igjen for pengen som en kan hvis en finner en middelvei. Hvor nå den måtte gå Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 I tillegg til nevnte prosessor har den 80 GB hd, 512 MB minne, 8x DVD-brenner, minnekortleser og 4x USB, grei nok maskin til 5998.- Men spørsmålet var denne prosessoren - erfaringer med den? Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Nope dessverre. Jeg tenkte bare at hvis du hadde visst hva du kunne putte i maskinen din kunne du kanskje plukket en CPU som ikke hadde dette problemet Skal prøve å svare på spørsmålet neste gang hehe. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) I tillegg til nevnte prosessor har den 80 GB hd, 512 MB minne, 8x DVD-brenner, minnekortleser og 4x USB, grei nok maskin til 5998.- Men spørsmålet var denne prosessoren - erfaringer med den? Satt sammen en maskin med den prosessoren for ett par år siden..Fungerer fint den..hmm..6000 hørtes mye ut for den..Er med skjerm ja?hehe.. Edit: Socket A prosessorer er litt utsatt for knuste kjerner..Må i hovedsak være forsiktig hvis man skal ta av/sette på kjøleribben..En liten feil....oj..Der reiste ett hjørne.. Endret 11. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Syns det var alfor mye for en slik data. Jeg har AMD XP 2500+, men det er ikke noe "problem" at den ikke har heatspreder. Du må bare vere forsiktig når du setter den på. BTW. En AMD XP 2500+ knust her (Kjernen) Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Syns det var alfor mye for en slik data.Jeg har AMD XP 2500+, men det er ikke noe "problem" at den ikke har heatspreder. Du må bare vere forsiktig når du setter den på. BTW. En AMD XP 2500+ knust her (Kjernen) Med ett middels skjermkort og en god LCD skjerm så hadde det vært ok.. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Er vel ikke noe superkjøp. men har en tilgodelapp på over 3000.- hos butikken, kan kanskje kjøpe et digitalkamera for det. Har konfigurert et kjøp hos Netshop som ble et bedre tilbud. Med adsl-tegning blir prisen 3998.- hos Spaceworld (da blir det bra kjøp), men har det allerede. Ps. Prisen er uten skjerm ja. Endret 11. februar 2005 av geirm Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ojojojoj..Det var mye for den Pc'n..Får en del kraftigere maskin for 6000 enn den.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 I tillegg til nevnte prosessor har den 80 GB hd, 512 MB minne, 8x DVD-brenner, minnekortleser og 4x USB, grei nok maskin til 5998.- Men spørsmålet var denne prosessoren - erfaringer med den? Satt sammen en maskin med den prosessoren for ett par år siden..Fungerer fint den..hmm..6000 hørtes mye ut for den..Er med skjerm ja?hehe.. Edit: Socket A prosessorer er litt utsatt for knuste kjerner..Må i hovedsak være forsiktig hvis man skal ta av/sette på kjøleribben..En liten feil....oj..Der reiste ett hjørne.. Syns ikke det er så lett å knuse kjerna jeg, ikke at jeg har prøvd. Men har måttet tatt i skikkelig noen ganger da jeg hadde luftkjøler med klips. Kan si det slik at jeg ikke er av de som er mest forsiktig med datautstyr og den slags Altså, kaster det ikke rundt, men bryr meg f.eks. ikke om å skru av maskinen når jeg skal sette inn en vifte e.l. Kan dog nevne at jeg har ødelagt et hk og et vga, men min cpu fungerer. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er enkelt viss kjøleribben er litt på skrå..hehe.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er enkelt viss kjøleribben er litt på skrå..hehe.. Opplevd det ja Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Er enkelt viss kjøleribben er litt på skrå..hehe.. Opplevd det ja Tragisk det..Merker ikke så mye..Starter opp..hmm..Starter ikke..Prøve ett par ganger til..Starter opp...............Funker..Sitter en stund..hmm..Kanskje jeg skal spille litt Quake 3..20-30 sek.blåskjerm..Rart..Åpner hood'et ..Tar av ribben..Litt svart..2 knuste hjørner..Det var slutten på den prosessoren..Tror faktisk jeg har den liggende som ett "minne" :!: Endret 11. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Klarer du å knuse kjernen er du god. Prøvde selv å knuse en t-bred-kjerne. Tok faktisk litt tid, men knuste den til slutt med kjøleblokken. Trenger nok ikke bekymre deg for knust kjerne om du ikke skal sette sammen pc-en selv og har en trang til å dunke på kjernen med noe hardt. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Klarer du å knuse kjernen er du god.Prøvde selv å knuse en t-bred-kjerne. Tok faktisk litt tid, men knuste den til slutt med kjøleblokken. Trenger nok ikke bekymre deg for knust kjerne om du ikke skal sette sammen pc-en selv og har en trang til å dunke på kjernen med noe hardt. Er ikke vanskelig å ødelegge litt på hjørnene..Er ikke mye som skal til før den blir ustabil..Kan selfølgelig beskyttes med en chims da.. Endret 11. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jo, om du ikke slår på den med kjøleren skal det faktisk en del til. *Finne en prosessor og prøve litt til* Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Så merkelig siden det er så mange som klarer dette..Og at det har vært ett problem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå