Peri Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg bygget en pc igår, den funka fint i hele går. Sto av i natt så når jeg sto opp og trykka på power knappen skjer det ingenting. Lyser ingen leds heller, av og til når jeg trykke på knappen kommer det en merkelig lyd og det blinker i power led en gang. Akuratt som noe kortslutter elle noesånt... Noen som vet hva det kan være? ting jeg kan prøve for å fikse det? Lenke til kommentar
Peri Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg testa med et annet psu nå som jeg vet virker. Når jeg setter i strømkontakten og trykker på av/på knappen bakpå pcen så kommer det et lite blink i power led men ingening mer skjer. Hvis jeg gjør det igjen så kommer det ikke blink, må ta ut kontakten og inn igjen så kommer det igjen. Noen som vet hva det er? er hk dødt? Mistenker at to skruer fra kjøleribba til cpu har tatt nedi hk veggen, har bytta disse til 2 kortere men er ingen forskjell. Er det HK eller CPU som har tatt kvelden? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Du har sjekka at ledningene fra kabinettet til hovedkortet er korrekt satt på? Altså de til intern høyttaler, LED'er osv. ? Litt rart om det er det siden alt virka i går, men dobbelsjekk det læll. Lykke til i feilsøken! Lenke til kommentar
Peri Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Kan ikke forstå at det skal være det siden den virka igår Blir sprø snart!! testa alt.. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 HAdde så og si det samme problemet. Åpnet kabinettet og sjekket om alle ledningen var slik de budrde være og slikt. Fungerte da. Kan hende ledningen var stram og har falt av i løpet av natten Lenke til kommentar
Peri Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 hmm nå forstår jeg ingenting. Jeg kobla fra alt utenom cpu/hk/hdd så resatte jeg cmos. Satte i strømkabelen bak så begynte den og svive, den boota til windows så skrudde den seg av, prøve av/på knappen ingenting skjer. Så resatte jeg cmos igjen og trykka av/på par ganger på psu, satte i kabel og den booter igjen. Så daua den enda engang, etter dette så går bare strømmen i hele etasjen når jeg setter i strømkabelen! Altså den booter med engang jeg setter i strømkabelen, trykka ikke på en knapp engang før den boota. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har dette løst seg? Og isåfall hva var galt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå