Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen funka igår men ikke liv idag..

Anbefalte innlegg

Jeg bygget en pc igår, den funka fint i hele går. Sto av i natt så når jeg sto opp og trykka på power knappen skjer det ingenting.

Lyser ingen leds heller, av og til når jeg trykke på knappen kommer det en merkelig lyd og det blinker i power led en gang. Akuratt som noe kortslutter elle noesånt...

Noen som vet hva det kan være? ting jeg kan prøve for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg testa med et annet psu nå som jeg vet virker.

Når jeg setter i strømkontakten og trykker på av/på knappen bakpå pcen så kommer det et lite blink i power led men ingening mer skjer. Hvis jeg gjør det igjen så kommer det ikke blink, må ta ut kontakten og inn igjen så kommer det igjen.

Noen som vet hva det er? er hk dødt?

Mistenker at to skruer fra kjøleribba til cpu har tatt nedi hk veggen, har bytta disse til 2 kortere men er ingen forskjell.

Er det HK eller CPU som har tatt kvelden?

Lenke til kommentar

hmm nå forstår jeg ingenting. Jeg kobla fra alt utenom cpu/hk/hdd så resatte jeg cmos. Satte i strømkabelen bak så begynte den og svive, den boota til windows så skrudde den seg av, prøve av/på knappen ingenting skjer.

Så resatte jeg cmos igjen og trykka av/på par ganger på psu, satte i kabel og den booter igjen. Så daua den enda engang, etter dette så går bare strømmen i hele etasjen når jeg setter i strømkabelen!

Altså den booter med engang jeg setter i strømkabelen, trykka ikke på en knapp engang før den boota.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...