Marasmus Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Er det bare meg, eller er lydkvaliteten i de medfølgende ørepluggene til Samsung D500 forferdelig dårlig? Lyden lider av total mangel på bass, og volumet er så lavt at man nesten ikke kan nyte musikken. Det jeg lurer på er som følger: 1. Noen som vet om det finnes originalt eller uoriginalt ekstrautstyr som lar deg koble til egne øreplugger? 2. Vil det innebære noen risiko eller ulempe å bruke klipp-og-spleis-metoden på pluggene. Dvs. å klippe dem av over mikrofonen, og spleise på noen som er bedre? Litt kjipt å bruke 8-900 kroner på relativt dugelige plugger og oppleve at operasjonen ble en fiasko EDIT: Oi, nå ser jeg at man har en del muligheter til å justere ting og tang vedrørende lyd hvis man taster *#8999*8378# og velger H/W test, men jeg aner egentlig ikke hva jeg bør fikle med der. Burde ikke skade å prøve seg litt fram? Endret 11. februar 2005 av Marasmus Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Lydkvaliteten er ikke tipp topp, men volumet skulle da være helt allright. Du kan gjerne trikse og mikse litt inne på den menyen, men om du skulle komme til å sette volumet så høyt at du sprenger høyttalerne, er det en selvforskyldt feil som ikke dekkes av reklamasjonsretten (ofte feilaktig kalt garanti) Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hva mer kan vel folk vente at øreplugger til en mobil? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 De burde holde normalt god kvalitet og det gjør ikke disse til Samsung. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Det burde i det minste vært mulig å bruke egne plugger på ett eller annet vis, men det er det altså ikke. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Det burde i det minste vært mulig å bruke egne plugger på ett eller annet vis, men det er det altså ikke. Klipp og lim, så ordner det seg nok Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det som er ille, er at ikke mobiler med radio og ikke minst mp3-spiller har utgang for mini-jack. Da kunne man vasse i ulike hodetelefoner og øreplugger. Men det er sikkert et spørsmål om plass. Det er jo ikke lite man putter inn i disse mobilene. Lyden man får med D500 sine øreplugger er ikke god nok, men greit nok. Klart bedre lyd på 6230 og 6630. Jeg bruker sjøl en ekstern mp3-spiller, og får da bedre lyd, mer lagringsplass og flere muligheter mht hodetelefoner. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 1. Noen som vet om det finnes originalt eller uoriginalt ekstrautstyr som lar deg koble til egne øreplugger? Det finnes i alle fall en (dyr) løsning som også gir deg radio her. Alternativ kan du kjøpe f.eks "the plug" fra Koss som koster 160,- og klippe og lime (eller lodde aller helst). (koss the plug har imponerende lyd, da) Det siste har jeg gjort med mine sx1-plugger :!: Lenke til kommentar
knutert Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Den mp3-spilleren med bluetooth var fet Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Enig. Skulle gjerne hatt den bluetooth-spilleren, men det strider jo litt mot hensikten med to dingser. Får lodde de Koss-pluggene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå