Gå til innhold

Trenger anbefaling 6800LE eller 6800GT (maks 2500)

Sylvarius

Anbefalte innlegg

Hei og hå

Her er min nåværende maskin:

AMD XP 3200+

nForce 2, Socket a hovedkort (400 mhz bus)

1 GB Twinmos ddr400 ram

Hvilket nVidia skjermkort vil gi meg mest ytelse i forhånd til denne maskinen? Vil helst ikke gå over 2500....

6800 LE og 6600 GT er jo to verdige kandidater. Skal i all hovedsak bruke kortet til å spille World of Warcraft, Half-Life 2 og Far Cry. Disse spillene ønsker jeg å kjøre i 1280 x 1024 oppløsning med mest mulig eye candy.

Hvilket nVidia kort passer best for meg etter disse kriteriene? ATI er utelukket pga Linux støtte.

- Set

#topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal du høre..Av 6600GT og 6800LE ville jeg valgt førstnevnte..Du kan selfølgelig modde og åpne pipelines på 6800LE men, sjansen er ikke alltid veldig stor..Og resultatet kan bli dårlig..Når du snakker om FARCRY..Så er dette et veldig krevende spill..Og ett kort som 6600GT i den opplønsingen med ekstra eyecandy fungerer IKKE bra..Da blir kortet for svakt..Altså med AA og AF..Uten AA og AF så vil du vel ligge på rundt 50 FPS..Setter du på litt AA og AF faller du ned i 40..Full guffe så havner du vel på 25fps..Mot 6800GT som vil ligge på 45-50 med full guffe..Skal du ha høy oppløsning, fet grafikk og "eyecandy" som du sier..Må du opp i Geforce serie og penger..6800GT f.eks..De kan plukkes opp for ca 3000,- De 2 andre spillene skal rulle ganske greit..HL2 er jo også prosessor glad..

Lenke til kommentar
Så med andre ord sier du at det er 6600 GT som er aktuel for mitt bruk om jeg ikke er villig å hoppe "opp ett hakk" og kjøpe 6800 GT ? :)

Om jeg kjøper 6800 GT, da bør jeg kjøre de fleste spillene på markedet på max, eller?

- Sylvarius

Jeg har 6600GT og fungerer ganske bra gjevnt over..Ikke forstå meg feil..Det er ett bra kort med mye ytelse for pengene..MEN i krevende spill og AA og AF liker ikke dette kortet..Om du klarer å kjøre på fult med 6800GT?Svaret er nei..men, i flere kan du det..Kortet drar rimelig bra..Det gjør det..Hvis du velger 6600GT..Kan jeg albefale Gainward 6600GT "Golden Sample" har det kortet og er veldig fornøyd med det..Kjører 540@1050 mhz og ikke 500@900 som mange av de kortene gjør..Dette gir en ekstra "boost" i resultatene..(har kjørt en del tester) Kortet har også godt overklokkingspotensiale..Pine XFX er også ett godt kort..Viften bråker litt for mye da men..Det er også flere andre gode merker..

Lenke til kommentar
Bare en kjapp kommentar til Far Cry. Jeg kjører dette i 1280 X 1024 med et geforce 4400 ti. Dette er riktignok på medium og uten AA og AF, men likevel....

her må du ta i betraktning at du ikke får DX9.0 grafikken i Far Cry siden kortet du har bare software-emulerer dette, og kortet sliter da følgelig ikke like mye med å vise grafikk(det vil si at det ikke blir like pent), dette vil du ikke merke før du får deg et fullverdig DX9.0 kort som har støtte for dette i hardware, kan faktisk ikke sammenliknes :)

Endret av J0lle
Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Får man 6800 GT til maks 2500 da? Henviser til forandringen av emnet.

Men back on topic.

Er det virkelig slik at man ikke kan kjøpe et kort som kjører alle spillene på max (av de som er på markedet i dag)?

Da blir jo meningen med å kjøpe et 6800 GT borte... Det er jo mer eller mindre utdatert av spillene allerede. Mye mer fristende å kjøpe et 6600 GT, da den koster halvparten og ikke legger skjul på at den er 'utdatert'. Har det forresten noe for seg å kjøpe 6600 GT når jeg har Radeon 9800 se nå?

- Sylvarius

Lenke til kommentar

GF6800GT er absolutt ikke utdatert. Det kortet takler de fleste spill på max innstillinger. I f.eks. 1280x1024 kan man kjøre på med eye-candy. Kortet er kraftig nok. Etter min mening vil det kun være bruk for GF6800 Ultra/Radeon X800/X850XT når man vil kjøre fullt med eye-candy i 1600x1200 eller høyere oppløsning, eller man er ekstremt kresen på framerate og eye-candy i lavere oppløsninger. En variant av det ekte GF6800GT (16 pipes pluss 256 MB GDDR3)starter på ca 3000.

Lenke til kommentar
Får man 6800 GT til maks 2500 da? Henviser til forandringen av emnet.

Men back on topic.

Er det virkelig slik at man ikke kan kjøpe et kort som kjører alle spillene på max (av de som er på markedet i dag)?

Da blir jo meningen med å kjøpe et 6800 GT borte... Det er jo mer eller mindre utdatert av spillene allerede. Mye mer fristende å kjøpe et 6600 GT, da den koster halvparten og ikke legger skjul på at den er 'utdatert'. Har det forresten noe for seg å kjøpe 6600 GT når jeg har Radeon 9800 se nå?

- Sylvarius

Om det er vits å kjøpe 6600GT når du har 9800SE?6600GT banker 9800 Pro/XT kortet..Og knuser 9800SE.. :thumbup: Og en liten ting..Når jeg (og de fleste andre) snakker om max instillinger, er det inkludert AA og AF..Dette tapper kortet for ytelse i mange spill..men, uten de instillingene kan du kjøre på i høye instillinger med høyt detaljnivå..(6800GT) Og når det gjelder 6600GT er ikke dette "utdatert" som du sier..Dette er ett nytt kort og er mye mer fremtidsrettet enn det nå utdaterte 9800..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...