Gå til innhold

Stille PSU til SLI

oby

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg ny PC med følgene specs:

AMD 64 3200+

ASUS A8N SLI Deluxe

1x 250 HD s-ata

1x DVD-RW

OCZ 1024MB PC3200 Ed. R-2

1x 6800 GT (nr.2 kjøper jeg om 1/2 år elns)

2x 120 kabinett vifter

+ viftestyring til CPU og kab. vifter.

Dette skal inn i dette kabinettet:

Acousti Products AcoustiCase C6607

Poenget med denne PCen er at jeg skal kunne ha en meget stille PC, men også kunne overklokke den endel. Når jeg spiller krevende spill eller har PCen overklokket trenger den ikke være stille. Og om en stund kjøper jeg meg et til 6800 GT kort og da vil jeg kunne bruke den PSUen jeg kjøper nå.

Har kjøpt Thermalright XP-120, Arctic Cooling NV Silencer 5 og Zalman Northbridge Kjøler.

Jeg trenger hjelp til å velge en PSU som er stille når PCen ikke er overklokket men som har nok Watt og stabile spenninger til å overklokke en AMD 64 3200+ @ 2.6 Ghz ram 1:1.

Det beste hadde vært om jeg kunne ha kjøpt en av disse 2:

Enermax Noisetaker 485W

Thermaltake Silent Purepower 680W

Men kom med forslag og tips!

Jeg har lest at å ha flere rails på PSU er ikke å anbefale til SLI oppsett... Og dem jeg listet opp har 2 og 3 rails. Vil det si dem ikke kan brukes til SLI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut CHILL CP-510A på http://www.chill-innovation.com/chill-innovation.asp.

Den ble testet på dinside.no, og har mange andre tester du kan google opp. Sikler litt på den sjøl. Du får kjøpt den på netconnection.no, gadd ikke finne linken, da drittsida deres ikke funker i Opera. Tror kanskje de har satt opp prisen litt når de innså hvor bra omtale den fikk, men den er fortsatt billig.

Lenke til kommentar

Se på testen som OK linker til på forsida, diverse resultat der. Bruker Tagan 480U0I som er litt ulik den i testen (hatt den i 14 dager) har egen PCI-E kabel fra PSU, 4 SATA og lett mod. fra 20 til 24 pin (henge på 4pin med 3.3 ,5, 12-V og jord) "Stillegående" med 21 dB ved 50% effekt stigende til 28 på max, 480W er "all day long" effekt har peak på 580W i ett minutt!

Se "raskt" på testen ellers må en ha god tid, de fant en "high power" Q-Tek....kanskje gå rett på grafene da er alle PSU i testen på "ei" side, lettere å få en "enkel" oversikt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...