tthen Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har satt opp en ftp-server. får tilbakemelding av de som laster fra meg at de "bare" får ca 30kb/s. har telenor adsl, 256 opp og 2048 ned. passer på at jeg ikke laster opp/ned mens de laster og at de også lukker alle programmer, pluss at bare en laster om gangen. de bruker alle bulletproof ftp program, har også prøvd flashfxp. noen innstiller som må gjøres i tillegg hos meg, eller hos dem? jeg har en asus wl-500g, koblet til en ekstern harddisk, og det er asus sin ftp-server jeg bruker. noen forslag? Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Hvis du har bare 256 opp, så vil jeg vel se det ganske normalt at nedlastingshastigheten ligger på ca 30kb/s.. edit: fra utsiden, vel og merke! Endret 11. februar 2005 av skjøge Lenke til kommentar
tthen Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 hei skjøge! takk for svar! trodde bare at jeg skulle få laaangt høyere hastighet. skjønner ikke helt hvor flaskehalsen ligger... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 flaskehalsen ligger i ut speeden på linjen din.. max teoretisk med 256 kbit upload er 32kB/s... så 30kB er ganske bra det da, du kan dessverre ikke regne med noe mer Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Maskinvaren på pcen har ganske lite å si.. det som utgjør en betraktelig stor forskjell, er hvor høy opp-hastighet du har.. jo høyere hastighet du har ut, desto raskere laster folk ned fra deg. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Siden det er internett du skal overføre igjennom så er det normalt med 30kbs på 256kbit. Hadde det vært LAN så hadde du kunne fått opp til 12mb i sek. Lenke til kommentar
skol Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei, de som laster ned fra deg får de bare 30kb/s eller 30kB/s? 256bits / 8 = 32Bytes Lenke til kommentar
tthen Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 de får 30 kilo bit pr second Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Når jeg leser innleggene her ser jeg at forkortlesene ikke skrives riktig selv om dere alle vet hva dere snakker om. Tror ikke jeg noe bedre akkurat der Men så vidt jeg husker fra skolen skrives det slik for å unngå missforståelser. KB = KiloByte Kb = Kilobit For meg er det mye letter å missforstå kB og kb enn KB og Kb. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 sikker på at det ikke er 30 KB (kilobyte) de får? Det stemmer meget godt med en 256 Kb (kilobit) uthastighet på linjen. Kan det være at de som sier hvor mye hastighet de får OGSÅ sliter litt med bits og bytes? :=) Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 de får 30 kilo bit pr second Dersom dem får kun 30 kb/s så er det verre. Det tilsvarer ikke mer enn maks 3,5KB/s og er ikke mye å skryte av. Jeg hadde noen lignende problemmer med bulletproof, men skiftet over til ServU og da fikk jeg over 500KB (!) . Ikke så verst når jeg har "kun" 4mbit. Uansett så følte jeg at ServU var et bedre program å sette opp. Eneste jeg sliter litt med er loggemulighetene. Dem ser ut til å være bedre i Bulletproof. En annen ting er at IE er elendig til å laste ned med, men det virker som dere bruker FTP-software hele gjengen så da burde det gå greit. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Når jeg leser innleggene her ser jeg at forkortlesene ikke skrives riktig selv om dere alle vet hva dere snakker om. Tror ikke jeg noe bedre akkurat der Men så vidt jeg husker fra skolen skrives det slik for å unngå missforståelser. KB = KiloByte Kb = Kilobit For meg er det mye letter å missforstå kB og kb enn KB og Kb. Nå må du være forsiktig så du ikke sprer mer feilinformasjon. Forkortelsen k for kilo skrives med liten k, alltid! Selv når du begynner en ny setning med kB eller kb som første ord! Lenke til kommentar
tthen Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Her er infoen fra flashfxp programmet, nå ble hastigheten litt bedre: [R] RETR BMW325_turbo_acc[1].mpg [R] 150 Opening BINARY mode data connection for 'BMW325_turbo_acc[1].mpg' (2281476 bytes). [R] 226 Transfer complete. Transferred: BMW325_turbo_acc[1].mpg 2,18 MB in 6,51 seconds (342,3 KB/s) Transfer queue completed Transferred 1 file totaling 2,18 MB in 6,59 seconds (342,3 KB/s) Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Nå må du være forsiktig så du ikke sprer mer feilinformasjon. Forkortelsen k for kilo skrives med liten k, alltid! Selv når du begynner en ny setning med kB eller kb som første ord! Beklager da så meget hvis det var feil det jeg skrev Trodde ikke hukommelsen min hadde begynt å feile enda. Pass opp når dere blir 25. Da begynner nedoverbakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå