Gå til innhold

IRQ settings for x800xt pe

JRL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har had store problemer en stund nå med mitt x800xt pe. Det som skjer er at når jeg spiller så blir skjermen plutselig svart (mister signal) eller at hele systmet låser seg. Jeg må restarte uansett. Dette skjer utrolig ofte, og bare i går skjede det 4 ganger på 15min.

Det rare er at det virker som det bare skjer når jeg spiller WoW. Jeg oppdaget problemet alerede ved release. Dette er utrolig iriterende siden å dette ut av slike spill til alle tider er veldig ugunstig.

Jeg sendte da en mail til ATi i går, og svaret jeg fikk var da en masse linker til FAQ. En av disse linkene handlet om at kortet fryser i spill og fører til crash. Jeg sjekket den og det var snakk om IRQ forandringer. Jeg sjekket da om det var noe som delte IRQ med kortet mitt, og det var det. SATARaid Controller og X800XT PE var på samme IRQ (16).

Er det noen som har hatt samme problem i spill, og har prøvd å fikse dette? Ble litt i tvil når det sto at dette ikke nødvendig vis funket, og man burde ta backups. (heh)

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan du "fikse" det i bios, men hvis du ikke bruker SATA Raid Controlleren, er det ingen vits å ha den enablet uansett, pluss at det er nok den enkleste måten. Går kjapt å teste om problemet var SATA Raid controlleren hvis du bare disabler den, så kan du heller prøve å snackse det til ved å bytte IRQ etterpå hvis du vil ha SATA Raid enablet.

Lenke til kommentar

Har nyeste drivere fra ati sine sider. PSU er 470w OCZ. Skulle vel være god nok tror jeg. Kortet er orginalt.

Jeg bruker ikke Raid controllen nei, skal prøve å disable den da. Men lurer litt på om noen andre har samme problem med dette kortet? Begynner å bli veldig lei, vurdere å sende det tilbake og kanskje få et GeForce kort, lurer på om det rett og slett er ati sine drivere som ikke holder mål.

Hva tror dere om dette?

Takk for raskt svar da :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er ATI sine drivere som er problemet. Kan nok være ganske mye som fucker det til. Kan du ikke skrive opp hvilke specs du har, hovedkort, ram, cpu, skjermkort (merke), ja alt...

edit: la til skjermkort

Endret av avalencia
Lenke til kommentar

Epox 8kda. S754

A64 3200+

1024 Corsair 3200

Powercolor X800XT PE

OCZ 470w psu

Raptor 36.6 gb sys disk

Western Digital 200 gb lagrings disk

Lian Li PC6070B

Men det som er litt rart er at jeg bare merker problemer i WoW. Av og til i SWG, men spill som HL2, farcry og slikt skjer det aldri. Er det kolisjoner mellom kortet og motoren tro?

Endret av JRL
Lenke til kommentar
Hvilke drivere bruker du?

edit: så nå at den kom nå nettopp, jeg har vel da versjon 5.1. Instalert 5.2 nå.

Leste nå at det har vært meldt problemer med ATi sine driver og mange 5.1 lyd kort.

Også en admin hos blizzard har sagt at det er et problem mellom disse driverne og wow. Er vel kanskje det som er mitt problem

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...