MrVilla Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Hei der. Skulle laste ned et image i går på ca 660mb. Dette ble lastet ned på under 50 sekunder Jeg hadde ca 7-8MB/s!! Noen som kan forklare hvordan det er mulig? Jeg har lyse bredbånd (4mb/4mb) som jeg deler med huseier, men har aldri noen gang ever vært oppe i de hastighetene! Jeg testet det etterpå og den fungerte helt fint. Any Ideas? Edit: noen feil.. Endret 11. februar 2005 av MrVilla Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 8MB\sek tilsvarer jo 64Mbit. Fungerer fila altså? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 hvis du lasta ned fra DC så er dette veldig vanlig når du laster ned fakefiles. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Den fila var sikket i Lyse sin cache. Dvs at den er blitt henta før. Og du har altså bare henta fila fra Lyse. Men igjen, hvis fila ikke funka. Så har det bare vært en nullbyte fil elns. "juksefil" Ikke spør meg hvordan det fungerer I forgårs så hadde jeg opptil 20mbit/sec fra UPC. hadde det i ca 20 timer. så streika windows og jeg måtte reboote. Så var farta borte Lenke til kommentar
beddda Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 det stemmer at du kan oppnå de hastighetene der. men jeg har bare fått det fra andre lysekunder. jeg vet ikke hvorfor det går så fort for det er bare på noen få som du får den farten av. men det ryktes at lyse driver med et prøveprosjekt med 100Mbit linjer og at noen utvalgte tester ut disse. Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Om huseiern din tilfeldig hadde delt den fila på DC så ville nok DC brukt nettverkt og da kunne du lett opplevd den hastigheten. Ikke at det er sannsynelig, men er en mulighet Endret 11. februar 2005 av _Prime_ Lenke til kommentar
r3dnax Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 hei, har selv lyse og dette skjer i ny og ne.. når jeg nettopp hadde fått lyse skjedde dette ofte.. men det gjør vel ikke noe at linja går litt raskt av og til? er noen som "får" 100mbit av lyse også, men det er kun en feil i hjemmesentralen -Alexander Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har selv hatt 2mb i sekundet på en 704/128 linje men tror ikke filen fungerte etterpå. Men skal stå bak filen om den er virkelig om det er ¨på dc++ du bruker. Står 1,0 mer eller mindre 0,9 osv. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Huseier er ikke på nett for øyeblikket så jeg tror neppe filen kom derfra. Vi har ikke fått ham på nett grunnet problemmer med oppkoblingen. Ser ikke ut som jeg er alene her så det virker som det er en naturlig forklaring på dette. Uansett.....for dem som ikke har erfart det så vil jeg bare si at det er svært lite som slår følelsen av å raske til seg data i den hastigheten Jeg satt med haka langt nede på navlen da jeg opplevde det. Håper det er et prøveprosjekt og at dem kommer til å fortsette med det EDIT: Filen virker den. Startet opp alkohol asap og fikk mounted den og installert. Endret 11. februar 2005 av MrVilla Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 det er en fin hastighet til tros for at du har MAX 500KB/S men på gbit linjen min (/100) så kan jeg få 100MB /S i noen stunder hastigheten din er enten lyse 100mb eller lyse cache Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) det er en fin hastighet til tros for at du har MAX 500KB/S men på gbit linjen min (/100)så kan jeg få 100MB /S i noen stunder hastigheten din er enten lyse 100mb eller lyse cache HVA!? 100MB/s Det er jo helt sykt! Hvem i huleste er det så leverer det? Skal sjekke når jeg kommer hjem om jeg fortsatt kan laste ned med den hastigheten. Har aldri hørt om lyse 100Mb. Hva er forresten Lyse Cache? Endret 11. februar 2005 av MrVilla Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 det er en fin hastighet til tros for at du har MAX 500KB/S men på gbit linjen min (/100)så kan jeg få 100MB /S i noen stunder hastigheten din er enten lyse 100mb eller lyse cache HVA!? 100MB/s Det er jo helt sykt! Hvem i huleste er det så leverer det? Skal sjekke når jeg kommer hjem om jeg fortsatt kan laste ned med den hastigheten. Har aldri hørt om lyse 100Mb. Hva er forresten Lyse Cache? lyse cache er et hurtig minne på serveren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå