Gå til innhold

Spaceworld - En svindlende amatørbedrift

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg bare skulle skrive litt om mine erfaringer med Spaceworld her i Trondheim. Jeg vet ikke om alle spaceworldbutikker er slik som den her i Trondheim (i trondheim torg), jeg håper i hvert fall ikke det.

Det hele startet da jeg skulle kjøpe meg Pre-Order kit'et. Stakk innom den dagen pre-order var til salg, og fikk tak i et kit uten problemer. Sa klart og tydelig fra om at "Jeg vil gjerne forhåndsbestille WoW CE" og da fikk jeg til svar at jeg allerede var sikret CE når jeg kjøpte kit'et. Dette synes jeg var litt merkelig da, og sendte da en mail samme dagen:

"Hei!

Jeg var innom i dag og kjøpte meg World of WarCraft Pre-order kit'en, og da fikk jeg beskjed om at jeg da skulle komme å kjøpe selve spillet når det kom ut en gang i januar.

jeg sa at jeg gjerne ville ha collector's edition, mennå har jeg lest på gamer.no sitt forum at andre spaceworld-butikker i andre byer hadde en liste der man skrev på navn og adresse og hvilken versjon av spillet man ville ha, og at man slettes ikke er sikret collector's edition når spillet kommer ut.

Så jeg lurer på hvordan dette fungerer til dere? Når spillet kommer ut, er det førstemann til mølla om å skaffe seg collector's edition, eller har dere et slags listesystem som jeg ikke fikk skrevet meg på?

Mvh

Vegard Bjørklund"

Dette fikk jeg da til svar:

"Hei,

vi har for tiden ikke noe listesystem på wow.

Men vi skal få inn like mye Collectors edition som vi har solgt av

preorder kiten, slik at du bare tar vare på kvitteringen og viser denne

nå wow har kommet til butikken.

MVH

Rudi

Spaceworld Trondheim Torg"

Jaja, da var i hvert fall det i orden tenkte jeg da.

Men utover i februar leste jeg litt omkring på forumet her, og ble litt bekymret for at jeg likevel ikke var sikret CE. Så jeg sendte en ny mail der jeg spurte om de hadde nattåpent slik som spiderman, og om jeg fortsatt var sikret CE. Denne mailen sendte jeg den 8. februar og har ennå ikke fått svar:

"Hei!

World of WarCraft kommer ut den 11. februar nå, og jeg lurer på om dere kommer til å ha noen spesiell slags åpningstid for det? Ser at f.eks. Spiderman skal ha åpent kl. 00.00, så jeg lurer på om dere kommer til å ha noe lignende?

Om ikke, når er den vanlige åpningstida deres på fredag den 11. februar? Jeg har Pre-Order kit'et, og jeg vil gjerne ha Collector's Edition av spillet. Er jeg sikret CE med Pre-Order kit'et, eller bør jeg møte opp så tidlig som mulig for å sikre meg et eksemplar av CE?

Mvh

Vegard Bjørklund"

Så jeg begynte å bli litt bekymret da, så derfor prøvde jeg å ringe. Tror jeg prøvde å ringe sånn ca. 4-5 ganger i går før jeg endelig fikk svar, 5 minutter før stengetid. Da fikk jeg plutselig beskjed om at de bare hadde fått inn 30 stk eller no lignende, og at det var førstemann til mølla for å sikre seg CE. De åpnet visstnok kl. 09.00 i dag.

Så "jaja" tenkte jeg, får bare dra litt tidlig da. Så jeg møtte opp omtrent kl. 08.30 i dag, og da hadde jaggu meg spaceworld åpnet allerede (!!) "Wtf?" tenkte jeg da, men heldigvis hadde de enda igjen CE til meg ( :w00t: ) Men når jeg skulle betale hadde de plutselig en liste (førstemann til mølla? yeah right!) Men siden jeg hadde pre-order kit'et fikk jeg heldigvis kjøpt likevel. Men så kom den største overaskelsen fra spaceworld sin side: Man fikk visstnok ikke 99,- kroner rabatt, selv om man hadde kjøpt pre-order til dem. Det var visst likevel ikke en slik ordning, så jeg måtte nok betale full pris, sa de. Først betalte jeg de 599,- for CE, men så tenkte jeg meg om, og sjekka pre-order boksen, og der stod det, svart på hvitt, at

"Your pre-order purchase today will be applied against the cost of the game when it is available in stores"

Så jeg snudde, og viste fram den boksen, og da ga han meg en femtilapp og mumla noe om at "du er visst en av de få som har lest bakpå, ja da så" eller noe slikt. Jeg orket ikke å krangle noe, da jeg bare hadde tapt 49,- kroner til sammen.

Men tenk på det. Spaceworld prøver bevisst å svindle kundene sine ved å påstå at man ikke får 99,- rabatt om man har pre-order. Også sier de dagen før at det er ingen liste, og at det er førstemann til mølla, men i dag var det liste. Kanskje en eksklusiv liste for venner og kjente av sjefen eller noe slikt? Og i tillegg åpner de før de sier, slik at de som ikke gjør som meg, og møter en halvtime før, ikke får CE.

Konklusjon: Spaceworld er en f*ens amatørbedrift som bevisst prøver å svindle kundene sine. Jeg vet som sagt ikke om det er slik i alle spaceworldbutikker, men en ting er sikkert: Jeg skal aldri, aldri mer handle på spaceworld. :thumbdown:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo sende en mail til Vivendi hvor du påpeker hvordan enkelte butikker tydeligvis prøver å lure kunder for penger ved å nekte avslag for pre-order. Høres ut som rimelig tvilsom praksis.

Ja, tenkte på det. Har de en norsk side, eller bare den engelske?

Lenke til kommentar
Konklusjon: Spaceworld er en f*ens amatørbedrift som bevisst prøver å svindle kundene sine. Jeg vet som sagt ikke om det er slik i alle spaceworldbutikker, men en ting er sikkert: Jeg skal aldri, aldri mer handle på spaceworld.  :thumbdown:

Ikke bare det, de er noe så inn i helv... dyre også :hrm:

Bruker bare å stikke innom for å browse utvalget, for så å kjøpe sikle-tingen på nettet etterpå. Som oftest blir det billigere.

Lenke til kommentar

jeg handler aldri på spaceworld, det er en overprisa møkebutikk med sure ansatte,

jeg går av og til inmnom for å titte på det de har der, og kjøper det heler i andre butikker.

jeg hadde ikke gått med på at jeg bare hadde fått igjen en femtilapp hvis jeg hadde kjøpt preorder ass, da hadde jeg heller bare blitt igjen i butikken å mast og mast, ikke det at 99,- kroner er så mye, men det er prinsippet at store rike kjeder prøver å lure stakkars fattige kunder,

Lenke til kommentar

Hallo? Hva er dette for noe tull? Det høres jo ut som direkte svindel av kundene?

Hva skulle liksom være poenget med å betale 99 kr for en preorder dersom man ikke fikk trukket fra dette ved kjøp senere?

Meld dem til politiet og avisa er mitt råd.

:thumbdown:

Edit: Forslaget med å melde fra til distributøren/utgiveren er også bra.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
jeg hadde ikke gått med på at jeg bare hadde fått igjen en femtilapp hvis jeg hadde kjøpt preorder ass, da hadde jeg heller bare blitt igjen i butikken å mast og mast, ikke det at 99,- kroner er så mye, men det er prinsippet at store rike kjeder prøver å lure stakkars fattige kunder,

Ja, jeg tenkte ikke på å krangle videre på at jeg skulle fått 99 og ikke bare 50 :roll: Var bare fornøyd med at jeg fikk noe, men men. Gidder/liker ikke å krangle med folk som burde være seriøse. :nei:

Lenke til kommentar
Har veldig lyst og tipse vg eller dagbladet, så kansje dem skjerper seg engang i fremtiden :shrug:

Ja, du kan jo sjekke om de er interessert :)

Synes det er sykt at en såpass seriøs, i hvert fall en bedrift jeg trodde var seriøs, kan gjøre slikt. :ohmy:

Lenke til kommentar
Har veldig lyst og tipse vg eller dagbladet, så kansje dem skjerper seg engang i fremtiden :shrug:

Erling E. kan vel tipse VG? :)

Har forresten fått tak i WOW nå, ble ikke CE på meg, da Elkjøp her skulle ha latterlige 900kr for den! :nei:

Erling E.?

900.-? Woah. Jeg trodde elkjøpe skulle være billigere enn de fleste på spill? :ermm:

Lenke til kommentar

Erling E. kan vel tipse VG? :)

Har forresten fått tak i WOW nå, ble ikke CE på meg, da Elkjøp her skulle ha latterlige 900kr for den! :nei:

Erling E.?

900.-? Woah. Jeg trodde elkjøpe skulle være billigere enn de fleste på spill? :ermm:

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=376565

Skjønte ikke stort når de sa at de skulle ha så mye nei.. :mad:

menmen, kommer langt med den normale versjonen jeg! :thumbup:

Lenke til kommentar

SW er som regel dyre, men har ingen dårlig erfaring med dem utenom dette? Ok, de har ikke GC spill det er en strek i regningen. Det jeg liker med SW er at de har et bra utvalg. Spiderman deriomt, der har man dårlig utvalg, rævva service, svarer ikke på mail og høye priser (dette er kun min erfaring, fra de Spidermanbutikkene jeg har vært i/kontaktet.

Men for all del, det du skriver at dem har gjort er direkte ulovlig... Skamme seg...

EDIT: Har forresten den norske mail adressen til VUG liggende hvis du vil ha den, Pug. PM...

Endret av Odland81
Lenke til kommentar
SW er som regel dyre, men har ingen dårlig erfaring med dem utenom dette? Ok, de har ikke GC spill det er en strek i regningen. Det jeg liker med SW er at de har et bra utvalg. Spiderman deriomt, der har man dårlig utvalg, rævva service, svarer ikke på mail og høye priser (dette er kun min erfaring, fra de Spidermanbutikkene jeg har vært i/kontaktet.

Men for all del, det du skriver at dem har gjort er direkte ulovlig... Skamme seg...

Ja, jeg hadde et greit inntrykk av SW fram til de sluttet å svare på mailene mine, og inntrykket forverret seg x100 da de ikke ville gi 99,- rabatt på CE. Jeg har egentlig aldri handla på SW før, de er for dyre synes jeg. Nå kommer jeg i hvert fall aldri til å handle mer der. :nei: Men men. Kan jo hende at noen SW-butikker er bedre enn andre? (Ikke svindler kunder mener jeg :roll: )

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Erling kan tipse seg sjøl. :)

Jeg har sendt han en PM om denne tråden i hvert fall :)

Jeg hadde en Preorder på 199,- og når jeg var på space world i går kveld fikk jeg en CE men de tok 699 -199 = 500 for den..

skal det ikke være sånn at alle spaceworld butikker skal ha samme prisen?

Trodde jeg også :hrm:

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...