Laien Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei. Jeg lurer på en ting. Si at jeg har 4 divs. en frame, en top, en midle og bottom. Frame er rund alle de 3. Top, midle og bottom ligger under hverandre. Hvordan kan man få midle 100% slik at den utvider seg helt ned til bottom. bottom skal festes i bunn (ikke scrolling). Så det vil si at siden alltid fyller hele høyden selv uten innhold. Problemet mitt er at når jeg setter 100% på midle blir framen lengre enn siden. Top og bottom har pixel verdi og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Håper dere forstod hva jeg mente. Takk for all tilbakemeldig. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 jeg er litt usikker på hva du mener, er det frames eller divs? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det står da frames gjør det ikke? Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Han har en div som omkranser ("framer") de andre tre div'ene... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) ser ut som jeg ikke skjønner hva som står øverst, men jeg prøver: position: absolute; //dette er for å kunne plassere den hvor du vil left: 15px; //plasserer ruta 15 pixler fra venstre right: 15px; //osv top: 15px; //osv bottom: 15px; /skjønner? overflow-x: hidden; //dette spurte du ikke om, men denne fjerner scroll horisontalt, kan også bruke overflow-y for å fjerne vertikalt tror jeg overflow: auto; //denne er også for scrolling, er faktisk ikke 100% sikker på hva denne gjør, men tror den setter scrolling til automatisk eller noe sånt også til slutt: dette gjorde slutt på hodepinen min med at ie oppfører seg som en forbanna skit reddningen!!! IE7. Dette er ikke en beta browser som jeg trodde det var , men et script som kjører på siden og gjør så ting virker, gadd ikke sette meg inn hvordan den fungerer, men den fungerer! EDIT: hvis du ikke skjønte det, så er kodesnutten for å sette inni en css fil! Endret 11. februar 2005 av opticus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå