nojac Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Når jeg spiller MP3filer på en bærbar PC oppstår det et par ganger i minuttet små , irriterende droputs. Mener at feilen oppsto etter at maskinen hadde vært inne til service der hovedkortet ble skiftet. Andre, identiske maskiner fungerer utmerket. Feilen er ikke knyttet til filen (stedet der feilen oppstår varierer fra gang til gang) , og den er ikke avhengig av hvilket avspillingsprogram som brukes. Hardware-feil eller feil i oppsett? (En kjenning skal ha hatt et tilsvarende problem som forsvant da han satte opp maskinen på nytt) Hos meg hjalp det ikke å oppgradere fra XP Home til XP Pro. Skal jeg ta bryderiet med å slette harddisken helt? nojac Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Høres ut som for liten buffer. Se om du kan øke bufferstørelsen i f.eks WinAmp e.l. og se om problemet forsvinner eller minskes. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Høres ut som et godt forslag. Men hvordan får jeg endret bufferstørrelsen ? Kan det gjøres i applikasjonen (iTunes), i Windows (XPPro), eller må jeg inn i bios? Kanskje regedit er tingen??? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvilket lydkort har du? I de fleste musikkapplikasjoner kan du gå in på avanserte instillinger for å endre bufferen. I f.eks WinAmp må du gjør dette i decoderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå