arciryon Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har en styggpen CarinaII 85-modell som må EU-kontrolleres innen juni. Så jeg lurer litt på hva de fokuserer mest på under EU-kontrollen, slik at jeg kan sjekke litt selv på forhånd. Regner med det går mye på bremser og lys? Bilen fungerer helt fint. Bytta motor i sommer til en som hadde gått 100K mindre. Men en så gammel bil gidder jeg ikke bruke noe mye mer penger på, den skal bare ta meg fra A til B. -Bremsene er OK såvidt jeg vet, men må vel sjekke klosser og sko og at det er igjen noen millimeter på dem. -Parklysene fungerer ikke, så de må jeg sikkert fikse. -Ellers er det noe rust i kanten på venstre forskjerm, men regner med at de ikke bryr seg om akkurat det, eller? -Så ikke noe rust på understell, innfestinger e.l. da jeg bytta motor så tror det står bra til med det. -Noe annet? Takker for svar Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 det går på sikkerthet! hvordan bilen ser ut har lite og bety.. men.. lys forstilling bakstilling bremer motor (lekkasjer, type olje eksos osv) avgass reservehjul varseltrekant rust i bærende konstruksjoner frontrute viskere km.stand fungerende speedo etc er en del mer og, men ikke noe jeg kommer på Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 OK. Takk hmm med forstilling og bakstilling så menes at det ikke skal være slark etc.? Lenke til kommentar
hart Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) http://www.vegvesen.no/SVVvedlegg/4-Forskr...eil-v1r4a,0.pdf Les denne... Resten finner du her: http://www.vegvesen.no/1069341116347/vegve...9341116353.html Styring, for- og bakstilling: Se pkt 2.4 og 5.2 i øverste pdf. Endret 11. februar 2005 av hart Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Har en styggpen CarinaII 85-modell som må EU-kontrolleres innen juni. Så jeg lurer litt på hva de fokuserer mest på under EU-kontrollen, slik at jeg kan sjekke litt selv på forhånd. Regner med det går mye på bremser og lys? Fiks det helt åpenbare og ta heller kostnaden med etterkontroll, da vet du hva du må fikse. Vis den i god tid så du slipper og stresse. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 reservehjul er ikke pålagt å ha i bil nei. Etterkontroll er som regel gratis, iallefall på NAF for medlemmer... så lettere å la de gå over bilen, ta den hjem fikse, kjøre den tilbake la de se på de som var mangler og få godkjent Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Flyttes til "bil->annet" Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Hvis garantitiden utløper litt før du tidligst kan ta EU kontroll: er det lurt å ta den tidlig da, i tilfelle de ser noe feilsom kan være garantisak? Eller ser de lite sånt da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Moderatormelding Necrobump pls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg