TheGuard Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Går det an å "fryse" URL*en som du skriver inn første gang? Har fått sånn gratis-domene, vil da at det domene skal stå i adresselinja hele tiden, og ikke vise de andre adressene når de klikker seg rundt på sidene mine, hvis dere skjønner. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) hvorfor vil du gjøre det? jeg ser absolutt ingen fordel med det... edit: jeg vet det ikke var det han spurte om, men jeg bare måtte si det... Endret 11. februar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Enkleste måten er å lage frames. Da må folkene som surfer på siden kopiere snarveien via høyreklikk eller åpne ene fram'en i nytt vindu. Alternativt så kan man sikkert mekke hele siden i Flash (kanskje java også?) som kan få til dette. Men fordel å kunne direkte linke inn til sider internt da. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 iframes fikser dette, lag en side som er basert på iframes, så er siden den samme hele tiden, men innhold og slikt forandrer seg... er bakdeler med det også, ikke start en diskusjon om det nå... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 som sagt tidligere, frames og/eller iframes fikser dette. kan legge hele siden i en stor frame *knipe igjen kjeften for ikke å starte en diskusjon om frames* Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 ...meeeen der er overhodet ingen fordeler med å "skjule" URLen for folk. Dei som vil ha tak i den får tak i den uansett, men dei må gjøre alt litt meir tungvint. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) iframes fikser dette, lag en side som er basert på iframes, så er siden den samme hele tiden, men innhold og slikt forandrer seg... er bakdeler med det også, ikke start en diskusjon om det nå... IKKE skriv bakdel det er en rompe!, det heter ulempe!!!! (måtte bra si det) Og hvis du går innom moo.no så har de en funksjon som heter skjul orginal url eller noe sånt Endret 12. februar 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 ...meeeen der er overhodet ingen fordeler med å "skjule" URLen for folk. Dei som vil ha tak i den får tak i den uansett, men dei må gjøre alt litt meir tungvint. Eventuellt veldig tungvindt Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 hvis man har et domene som henter filer fra en annen server, så skal det være mulig og fikse apache'n slik at domenet forblir det samma. men vet ikke hvor vrient dette er for deg siden du da tydligvis leier et domene. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Hm..håper ikke jeg starter en ny verdenskrig her nå...ang frames....hehe. Poenget er, at jeg har skaffa meg et domene fra domene.tk, eller noe sånt, men siden min ligger jo hos NextGentel. Så jeg mente det ville se litt mer "ryddig" ut, hvis de jun så den "nye" URL'en hele tiden.. Greit, har sidene med frames....men er det noe hokus-pokus for å få dette til? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <HTML> <HEAD> <TITLE>en eller annen tittel</TITLE> </HEAD> <body statusbar=0 bgcolor=black> <table border=0 width="675" height="600" align="center"> <tr> <td width=60%> <iframe name="ramme" src="index2.html" width="98%" height="99%" align="center"> </iframe> </td> </tr> </table> </body> </html> dette er et fungerende eksempel Lenke til kommentar
toss Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 om du har .tk-domene så vil bare det domenet vise hele tiden, med mindre du gjør noe for å komme ut av framen.. eller missforstod jeg hva du mente? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå