Optus_1 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Er det noen som vet hvorfor maskinen min fryser? Det begynte med at jeg kjøpte meg ny ram, PC3200. Opsettet jeg hadde først var XP2400+266mhz med 512 PC2100minne. Så fikk jeg ideen om og skaffe meg en PC3200 brikke, bestilte en fra Komplett, en Corsair Value select. Så begynte problemene. Maskinen begynte og fryse ved belastning, spesielt når jeg brant DVD plater. Tenkte som så at min CPU ikke støttet minne, siden minne gikk på 400mhz, og CPU på 266mhz. Opgraderte så bios på hovedkort (hovedkort heter foreesten MSI KT6 Delta)for at det skulle støtte en Sempron CPU. Bestilte en Sempron 2800+ fra PS-Data med 333mhz bus. Monterte den i men Pcen blir ikke bedre. Funker helt fint med PC2100 eller PC2700 brikker, og hovedkortet støtter PC3200. SA jeg lurer på om det er noen som har peiling hva som kan være galt? ( Har forresten bestilt et MSI K7N2 Delta2 Platinum for og se om det ordner seg,men lurer jo på hva som kan være feilen med KT6 kortet)Brikken funker forresten fint i sammen med en PC2100 eller PC2700 brikke Endret 11. februar 2005 av Optus_1 Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er det noen som vet hvorfor maskinen min fryser? Det begynte med at jeg kjøpte meg ny ram, PC3200. Opsettet jeg hadde først var XP2400+266mhz med 512 PC2100minne. Så fikk jeg ideen om og skaffe meg en PC3200 brikke, bestilte en fra Komplett, en Corsair Value select. Så begynte problemene. Maskinen begynte og fryse ved belastning, spesielt når jeg brant DVD plater. Tenkte som så at min CPU ikke støttet minne, siden minne gikk på 400mhz, og CPU på 266mhz. Opgraderte så bios på hovedkort (hovedkort heter foreesten MSI KT6 Delta)for at det skulle støtte en Sempron CPU. Bestilte en Sempron 2800+ fra PS-Data med 333mhz bus. Monterte den i men Pcen blir ikke bedre. Funker helt fint med PC2100 eller PC2700 brikker, og hovedkortet støtter PC3200. SA jeg lurer på om det er noen som har peiling hva som kan være galt? ( Har forresten bestilt et MSI K7N2 Delta2 Platinum for og se om det ordner seg,men lurer jo på hva som kan være feilen med KT6 kortet)Brikken funker forresten fint i sammen med en PC2100 eller PC2700 brikke Har du kjørt en memtest på denne brikken eller? Kan hende at det er noen errors på denne brikken som får maskinen til å fryse på denne måten. Lenke til kommentar
Optus_1 Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Hva vil du anbefale og teste ram med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå