Gå til innhold

Hd`n lager en grusom høy frekvent lyd?

WexFury

Anbefalte innlegg

noen som har noe peiling på det derre? er en sata 160gb WD disk. Ca 1år gammel og har ikke vert noe problem med den så langt. men no lager den en lyd som er grusomt intens. og får ikke starta den opp! er den finito?

Har det noe å si hvordan hd'n står i kabinettet? har en Aopen Barebone XC Cube og der er det mekka slik at hd'n ligger opp ned..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bør nok helst ikke ligge opp-ned....på høykant går bra, men siden lesehodet(ne) skal flyte over disken er det nok ikke lurt å ha den opp-ned.

Men skal ikke si sikkert at den ikke kan....de finner på mye rart hver dag :roll:

Siden den lager ulyd og ikke starter opp, er det mye som tyder på at den er moden for utskifting...blir den funnet i BIOS?

Lenke til kommentar

Hvis dama di har samme lyden som meg så må ho nesten være en smule hørsels hemma... har tatt opp en liten film sekvens her, men får ikke lagt den ut pga blå tann dritten på serven fungerer ikke.. :\

CrazyD: Jepp den blir funnet.. og kommer meg delvis inn i sikkerhets modus.. men den låser seg etter noen minutter.. litt merkelig at Aopen oppfordrer til at den skal legges oppned om det ikke er bra for hd'n eller? :hmm:

Endret av WexFury
Lenke til kommentar
Hvis dama di har samme lyden som meg så må ho nesten være en smule hørsels hemma... har tatt opp en liten film sekvens her, men får ikke lagt den ut pga blå tann dritten på serven fungerer ikke.. :\

Hm, den er ikke så høy at den blir plagsom. Sitter ved siden av den nå.

Men hører at den er der liksom...

Lenke til kommentar

Så lenge disken er spesifisert til å kunne fungere i hvilken som helst grad så skal det ikke være noe problem.

Det beste du kan gjøre er å sjekke S.M.A.R.T. verdiene på disken din, kommer som regel fram om det er noe problem der, hvis ikke last ned Seagate tools eller fra din harddiskprodusent og prøv å diagnostikere problemet med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...