Gå til innhold

Kritikk til siden min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok... litt kritikk

Footer og header tekst er vanskelig å lese, spesielt footer.. blanding av de to fargene som tekst fungerer ikke helt

nokså kjedelig header.

Det avrundede krysset oppe mellom meny og hoved tekst er hakkete, og trenger litt mer arbeid.

Hele designet er ganske standard, og litt kjedelig.

Tror litt andre farger hadde gjort seg...

hovereffekten er altfor voldsom, og det blir vanskelig å lese teksten ved hover. Fargene passer heller ikke sammen

Fargen på header passer ikke sammen med bakgrunnsfargen.

Det er litt strid om h1 skal brukes kun en gang i ett dokument eller om den kan brukes flere ganger, personlig synes jeg at det skal brukes kun eng gang, som en header for siden din, deretter bruker du h2 osv.

Virker som koden din er litt rar, du har <p class="innholdet"> isteden kan du definere p som en del av div innhold..

.innhold p { osv.. da slipper du å definere class for hver enda p

.sitat p{ osv..

Vel det var min mening.. Mye negativt, men med litt forandringer tror jeg siden din kan bli en del bedre-

:thumbup:

Lenke til kommentar

Takk så langt..

Generelt må jeg si at egentlig blir mye av det jeg har tenkt selv påpekt her. Jeg har jo sett hele tiden at spesielt footeren er tilnærmet uleselig. Men det er rart med det. Når man først har sett det noen ganger blir det liksom ikke så farlig... :blush:

Brukte datteren min (12) på innnspill utseendet i går, var nok et lite blindspor det... :)

Har i det siste skjønt at den virkelige utfordringen min ikke er hverken html, php eller css, men bildebehandling. Jeg tok i Photoshop for første gang i vinter, og hjelpe meg for et vanskelig program å lære seg selv! Er det noen som vet om noen gode (norske) tutorials?

Jeg får nok bare sette meg ned og jobbe videre!

Mvh Primaxx

Forresten, til alle dere i forumet: Takk for at dere bruker dette stedet og deler det dere kan! Utrolig nyttig for nybegynnere som meg! :love:

Lenke til kommentar

Hmm, oj, sier jeg med en gang.

Fargene passer definitivt ikke sammen, og spesielt grøndt på rosa er ikke et sjakktrekk.

Bytt ut fargene dine. Bytte ut burde du også gjøre med den fuglen som er standard i PS og derfor blir utrolig kjedelig.

Men formen du bruker var fin. Altså formen på siden. Jobb videre med den samtidig som du gjør noe med de tekstene. Nye farger og ny font. Ny font gjelder mest på den teksten nede ved footer. Den var ikke god.

Lenke til kommentar

jeg likte den røde siden bedre enn den rosa.

en annen ting er fargen på skriften:

feks: Mitt leketøy og læringsverktøy.

jeg er ganske nærsynt, og sitter et lite stykke fra skjermen og sliter med å fokusere på skriften, mulig dette bare er meg, men den var slitsom å se på, fargen som er rett over er mye lettere, den hvite også! :thumbup:

denne linken: TSW WebCoder 5

her er også fargen litt utydelig for meg, går fint å lese den, men blir litt av effekten som kommer med rød bakgrunn og blå/grønn skrift, sånn at det er er umulig å fokusere skikkelig på den om du skjønner hva jeg mener

ellers liker jeg utseende på siden, den røde biten hvertfall

Lenke til kommentar

Kritikken er skrevet uten at jeg har lest noen andres kritikker, derfor kan noe av det jeg sier ha blitt sagt.

Det første jeg så var de stygge hvite og blå/turkis "knappene" som deler inn menyen din. Snakker om fargekræsj! Videre ser siden ekstremt tom ut. Noe må ha gått galt i kodingsprosessen her, for her passer ikke ting i det hele tatt... Hvorfor er menten din så smal, du har jo minst 50 piksler til å boltre deg på der. Og hva i all verden har skjedd med bredden på selve innholdet?! Hvis det er noe som er smalt, så er det i hvertfall det!

Nå som de små tingene er ute av verden, må jeg nevne noen ting om designet. Header passer liksom ikke inn med resten av siden, synes jeg. Med sine skapre og harde kanter, fungerer den liksom ikke mot de runde kantene på de kolonnene. Hvorfor venstre og høyre kolonne ikke er runde på henholdsvis venstre og høyre side også, er et lite mysterium for meg. Det samme gjelder dermed også footeren. Men på den annen side synes jeg også dette fungerer, det bryter opp noe som kanskje kunne blitt for likt alt annet.

Fargevalget synes jeg i grunn var litt kjedelig, alt for mye likt. Litt liten kontrast mellom rødfargen og fargen på <h3>. Må anstrenge meg en smule for å klare å lese hva som står, og det er jo ikke bra. Også litt for høy kontrast til bakgrunnsfargen, IMO. En lys rødfarge som bakgrunn kunne kanskje fått det hele til å se litt bedre ut.

Typografien, ja den er det litt vanskelig å si noe på akkurat nå, da innholdet er slik det er. Det får vi kommentere på en annen gang, når bredden på innholdsfeltet er mer riktig ;)

Tror, at med litt arbeid, dette kan bli en fin side, så det er bare å stp på og jobbe videre! :)

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Videre ser siden ekstremt tom ut. Noe må ha gått galt i kodingsprosessen her, for her passer ikke ting i det hele tatt... Hvorfor er menten din så smal, du har jo minst 50 piksler til å boltre deg på der. Og hva i all verden har skjedd med bredden på selve innholdet?! Hvis det er noe som er smalt, så er det i hvertfall det!

Antar at du, som jeg, opplever dette i Firefox?

Som jeg sa i sted, så er ALT av innhold et etterslep fra et tidligere utseende. Tror ikke jeg orker å gjøre noe mer nå før i morgen...

:)

Lenke til kommentar

Veldig rødt... røde sider er vanskelige å lage, og jeg synes ikke du helt har fått det til.-

Noe jeg finner irriterende er å se at det er tekst der, riktignok er den vel bare en speilvending av den andre teksten, men den er umulig å lese --dette gjelder headeren din.

I den største kurven der det er hvit bakgrunn, kan en fortsatt se noen streker,

Header tekst, subheader tekst og link tekst passer ikke inn og er vanskelige å lese

vel det begynner å bli seint her og... lykke til videre.

Lenke til kommentar
Ikke helt prima fargevalg.

Litt svakt designmessig, brukt 800*600 som utgangspunkt?

Ser veldig smått ut på min 1280*1024 (som er standard nå).

1280*1024 er standard?

Hva mener du med det? Siden det kun er rundt 10% av alle brukere som faktisk har høyere oppløsning enn 1024*768, så er vel 1280*1024 fortsatt langt fra standard.

I følge w3schools statistikken fra oktober i fjor så hadde faktisk nesten 40% av alle brukere 800*600 eller lavere. Det er viktig å ikke glemme disse brukerene. Noe som ofte er kommentert i denne delen av forumet er horisontal scrolling, det er slitsomt. Hvis man da skal lage et design i 1280*1024 så betyr det at 90% av alle brukere må scrolle til sende for å kunne se hele siden

En annen ting som er viktig å merke seg er at langt fra alle brukere har maksimert browser vinduet, så selv om de har en oppløsning på 1024*768 så er ikke dette den faktisk størrelsen på vinduet.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...