Gjest Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Er det noen som har fått dette Cardbus to LAN-nettverkskortet til å virke i DOS? Jeg trenger å få gjort det for å få kjørt backup av disken på laptop'en med Symantec Ghost før jeg kjører en fullstendig reinstallasjon. Det står riktignok ingenting om DOS hverken på esken, i manualen, på kortets hjemmeside her, eller på komplett.no her. Det står derimot at det har både en Packet og en NDIS2 Driver, og det er slike man bruker til å lage Symantec Ghost Network Boot Disks. Dessverre så har jeg ikke fått det til å fungere. Er det noen som vet hvilken chip dette kortet bruker? Jeg er forresten forvirret over hvilken katalog jeg skal forholde meg til på driver-CD'en. Her er det drivere til alle ST Lab-produkter, og derfor flere forskjellige nettverkskort. \Cardbus\LAN\ føles som det naturlige valget, men her er det ingen NDIS2-driver som manualen snakker om. Videre så er jeg forvirret over hvilken hjemmeside som egentlig tilhører kortet? Du har ovennevnte, altså denne, eller denne. Det er jo håpløst å få tatt backup av disken på laptop'en med Symantec Ghost. Det tar evigheter med parallel- eller USB-kabel (USB 2.0 støttes ikke). Cardbus to LAN-nettverkskort med DOS-støtte er tydeligvis håpløst å oppdrive. Norton Ghost 9 støtter backup i Windows, men selvfølgelig IKKE i Windows 9x / Me som det er på denne laptop'en! Jeg vurderer å få tak i en overgang for laptop-harddisker. Noen som vet hvor jeg får tak i billige sånne? På Ultra Data i Oslo så skulle de ha 270 kr. Endret 11. februar 2005 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå