Kenpark Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei! Er det noen som kan si meg om det er mulig/ hvordan du kobler deg til ms sql server 7.0 eller oracle 9i gjennom javascript.? Dersom det er mulig, hvor kan jeg finne ut mer. Gjerne api/ eller liknede. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Så vidt jeg vet er det ikke mulig å koble til en database vha JavaScript fra "client-side". Du kan imidlertid bruke "server-side" (ASP/PHP) til dette, hvor du i ASP kan bruke Microsoft's versjon av JavaScript. Bare tanken på JavaScript og database får meg til å grøsse over sikkerheten. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Som allerede sagt i maaaange poster, javascript har ingen form for lese/skrive-rettighet til noen som helst disk, med unnatk av src-taggen. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Du kan jo alltids tenke litt annerledes. Google har jo sin suggest sak som skjer på keyup event f.eks. Med xmlhttprequest kan du f.eks sende en GET eller POST til et ASP / PHP script. Så echo'er du (PHP) et resultat tilbake som PHP scriptet fikk av å kjøre database query osv. Edit: føler meg som en XmlHTTPRequest profet Endret 25. februar 2005 av FuLu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå