Gå til innhold

Valg av Sapphire eller XFX?

Noop

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har dette oppsettet:

HK: ASUS A8N-SLI Deluxe (Socket 939)

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2Ghz (Socket 939, 512KB cache, "Winchester")

GFX: ??

RAM: OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB

Men hva skal jeg velge av GFX??

**Enten:

-Sapphire X850XT Platinum Edition 256MB

**Eller:

-XFX GeForce 6800 Ultra 256MB

(P.S. Åssen er det oppsettet? Skal jeg bestille det eller ikke!? Anbefalinger?)

Skal spille mye tungt drevne gfx games, kjapp oppstart og BRA benche scores!!

(Klokker mye)

Hjelp :innocent:

Mvh,

Noop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et sapphire kort, som jeg er godt fornøyd med (av typen x800XL)

Så jeg ville ha godt for ATI ;)

Etter hva jeg har hørt, så er det XL korte ett hakk bedre enn ultra, desuten er det nesten ei tusen lapp billigere

EDIT: hehe ikke for å høre som ei idiot, men hva mener du med "gfx"? nytt morsomt ord for skjermkort?

Endret av Ivers_84
Lenke til kommentar

X800XL er vel strengt tatt likestilt med 6800GT, ikke ultra, men er til gjengjeld 2 1000-lapper under i pris av ultraen... men uansett, dette handla ikke om x800xl...

Jeg ville selv gått for X850XT PE, da du får mye mer ytelse/pris. Ultra kortet koster vel 1000-lapp mer (om det ikke er enda mer??) og yter litt dårligere enn X850XT PE kortet.

Skal du ha bra benche scores, så scorer vel X850XT PE høyere der også enn Ultraen, men hvorfor dette er noe særlig å hige etter må jeg innrømme jeg ikke skjønner helt :dontgetit:

Men gå for Sapphirekortet du :yes: (NB: Tror ikke du kan klokke noen av de to skjermkortene noe særlig, men antar du mente du klokker systemet)

(Vil anta gfx skal bety graphics eller no' slikt Ivers...)

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

Forskjellen på et X850 XT og XL er kun klokkefrekvensen (og muligens minnet hvis de har spart inn på det) begge kortene har 16 pipes, så ja det er riktig å si at det konkurrerer med 6800GT i så måte, men det var jo det X800 Pro skulle gjøre for en tid tilbake selv om de bare har 12 pipes, noe som viste seg at dette kortet aldri klarte.

Siden du har SLI-hovedkort, burde du vel kanskje satse på Nvidia?

Ati støtter jo som kjent ikke SLI, de har sitt eget system kalt for "AMR" som såvidt meg vites kun blir tilgjengelig på deres egne chipset, i første omgang iallefall.

Billigste 6800 Ultra jeg fant i PCI-Ex var 4.917,00 på Pcutstyr.no, så det er jo ganske mye dyrere enn et slikt XL (som i de fleste fall vil være mer enn godt nok) som jo kan klokkes opp til å heve ytelsen :)

Ja også en liten ting til, hvem normal bruker bryr seg om benchescores? Hva er viktigst egentlig?

1. Fet benchescore?

2. At spillet flyter glatt?

tenk på den dere :mrgreen:

Endret av J0lle
Lenke til kommentar
Forskjellen på et X850 XT og XL er kun klokkefrekvensen (og muligens minnet hvis de har spart inn på det) begge kortene har 16 pipes, så ja det er riktig å si at det konkurrerer med 6800GT i så måte, men det var jo det X800 Pro skulle gjøre for en tid tilbake selv om de bare har 12 pipes, noe som viste seg at dette kortet aldri klarte.

Siden du har SLI-hovedkort, burde du vel kanskje satse på Nvidia?

Ati støtter jo som kjent ikke SLI, de har sitt eget system kalt for "AMR" som såvidt meg vites kun blir tilgjengelig på deres egne chipset, i første omgang iallefall.

Billigste 6800 Ultra jeg fant i PCI-Ex var 4.917,00 på Pcutstyr.no, så det er jo ganske mye dyrere enn et slikt XL (som i de fleste fall vil være mer enn godt nok) som jo kan klokkes opp til å heve ytelsen :)

Ja også en liten ting til, hvem normal bruker bryr seg om benchescores? Hva er viktigst egentlig?

1. Fet benchescore?

2. At spillet flyter glatt?

tenk på den dere :mrgreen:

SLI og SLI....

Er vel ikke allverden som støtter SLI...

Lenke til kommentar

Er nok mer enn du tror som støtter SLi torkelma... Og mer kommer det nok til å bli også...

Hadde droppet 6800 Ultra kortet og kjøpt et 6800GT kort isteden. Da er det billigere å sette inn et til senere for å kjøre SLi

Slenger med en artikkel om SLi hvor man bruker nvidia sin siste driver, og også lager egne profiler på spill...

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=45422

Lenke til kommentar

Du finner 6800 ultra pci ex til rundt 4500kr, grunnen til at de ikke ligger under 4000 for øyeblikket er at de ikke er å opprdrive, det er også blitt atraktivt med sli løsningen.

Men som skrevet ville jeg selv godt for et x850 xt pe til 3900kr + frakt som de har mange steder, uten tvil :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...