Veronique Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Nå klikker jeg. Min nye dv575 spiller bare av en tredjedel av divx'ene mine i farger, resten i svartkvitt. Hva er det, og kan jeg ha fått en humbug spiller..?bruker scart. Hvorfor skulle noen vises korrekt og andre ikke dog...? Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Kan det være at filene som er i farger er PAL og resten er NTSC. Kanskje har du et tv som ikke støtter NTSC? Hvilket tv har du? Har ikke erfaring med denne spilleren, men kanskje du kan tvinge utsignalet til PAL som er standarden vi bruker her i Norge. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 DivX filer spesifiserer ikke NTSC/PAL, da de er digitale.. Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) DivX filer spesifiserer ikke NTSC/PAL, da de er digitale.. De fleste Divx-filene er kodet med en framerate på 25 fps(frames per second) for PAL og 23.96/29.97 fps for NTSC. Er klar over at størrelsen på bildene ikke trenger å følge disse standardene, men antall bilder pr. sekund kan ha noe å si. Dersom dvd-spilleren tar hensyn til dette er det mulig den endrer utsignalet til PAL eller NTSC. På side 62 i manualen til dv575 står det beskrevet hvordan du endrer utsignalet til PAL/NTSC/AUTO. Prøv å sett dette til PAL og se om ikke det hjelper Veronique. Endret 11. februar 2005 av olav74 Lenke til kommentar
Veronique Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Interessant, men spilleren står på auto når det gjelder pal/sc... jeg har ikke noen supertv akkurat. men ikke en oldingtv heller. Men du Olaf får altså opp alt av divx/xvid..? Sånn for å være sikker på at spilleren tar alt. Jeg digger jo bildet når det er farger. kjapp er den å svitche og alt mulig. Jeg kan prøve tipset ditt O. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 hviss ikke TV`en takkler NTSC er du i bad shitt, da må kjøpe ny. TV trenger ikke nødvendigvis være veldig gammel, men en billig modell har ofte ikke NTSC støtte. Hviss ikke TV`en har NTSC støtte, vil få svart-hvitt bilde. Lykke til. Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Interessant, men spilleren står på auto når det gjelder pal/sc... jeg har ikke noen supertv akkurat. men ikke en oldingtv heller. Men du Olaf får altså opp alt av divx/xvid..? Sånn for å være sikker på at spilleren tar alt. Jeg digger jo bildet når det er farger. kjapp er den å svitche og alt mulig. Jeg kan prøve tipset ditt O. Ja, prøv å sett spilleren til PAL. Dersom spilleren er av typen som da konverterer NTSC-signal til PAL burde du få farge på alle filmene dersom min teori er korrekt. Når den står på AUTO vil den bytte mellom PAL og NTSC, alt etter hvilken fil du spiller av, og tv'en MÅ støtte både PAL og NTSC. Tv'en din støtter uansett garantert PAL-formatet. Skulle det ikke fungere er det bare å bytte tilbake til AUTO igjen. Har ikke denne spilleren selv, men vurdere å kjøpe en. Edit: Gjorde nettopp et søk og fant noen med samme problem. Tror nok min teori var korrekt. Se her Endret 11. februar 2005 av olav74 Lenke til kommentar
Veronique Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Takk dere er noen knupper! særlig du Olav som søkte ekstra for min skyld _bøye i støvet_ Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Takk dere er noen knupper! særlig du Olav som søkte ekstra for min skyld _bøye i støvet_ Så bra at det fungerer. Bare hyggelig å hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå