FlatEric82 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Da har jeg lagt inn en bestilling på en pc jeg håper skal være bra. Håper noen kloke hoder kan kommentere kjøpet og komme med eventuelle anbefalinger dersom noe ikke ser helt bra ut. Har lagt leveringsdato litt frem i tid, slik at jeg kan endre dersom det skulle være nødvendig. Jeg har bestillt følgende fra netshop: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM Socket 939 512KB cache "Winchester" Zalman CPU Vifte ZA-7700-CU Socket 478/775/754/939/940 DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort LANPARTY UT NF4SLI-D ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/ OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz POV GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI Zalman VF700-CU VGA Kjøler For Radeon 9****/X*** og GF 6800++ 2x Seagate 160GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache Western Digital Raptor 74GB S-ATA WD740GD 8MB cache 10000RPM Thermaltake XaserV WinGo Aluminium Sølv m/vindu u/strømforsyning OCZ PowerStream strømforsyning 420W Stk 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load Creative I-Trigue 3200 2.1 Høyttalersett Retail 2x8W sat, 30W sub. BenQ 19" LCD FP937s sølv/sort 1280x1024, 12ms, TCO03, D-sub/DVI Logitech Cordless Desktop LX 700 Trådløs tastatur/optisk oppladbar mus NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk På forhånd takk for innspill Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Der har du en total killer gamingpc da mann! DFI hovedkort som er bra på overklokk og kan sette noen gode Voltages, OCZ minne som kommer ut som et av de aller beste i klokketester. Megakjapp raptor hdd og responsiv, fin og stor skjerm som kom bra ut på hw sin test... Jeg har veldig veldig lite å utsette på det her (absolutt ingenting av konsekvens...) First off: Du ser ut til å ha nok penger å bruke på beistet... ved første øyekast kan det se ut som du har svidd av en ca 17000,- eller noe slikt? Strømforsyning... Skulle tro den der burde holde ganske så fint til tross for at 6800gt suger litt strøm, men nå har du jo også 3hdd og 1 optisk enhet, men tror det går veldig bra Kabinettet (<-- Var det dette? Jeg leita, men fant ingen tester...) Det har jo 5 vifter som burde hjelpe med å holde d kjølig Om de holder 21dBA som lovet gjenstår jo å se... Et liten ting er jo at det kun er 3 interne hdd-plasser og du har 3 harddisker som da kommer til å stå tett i tett og generere varme, pluss du har drept utvidelsesmuligheter på denne fronten, bortsett fra eksterne harddisker da. Det positive er jo uansett at du har nesten 400gb lagringsplass (noe jeg synes holder i massevis Men det syntes jeg jo også om 4,2gb hdd'en i 333mhz'en min i sin tid ) Utenom det er det jo også et fint og lett kabinett, som du sikkert liker utseendet på Jeg ville trolig anbefalt å investere i en viftestyring til å holde styr på hele merakkelset, men hvor mye du bryr deg om litt eventuell støy bestemmer du nå selv (Du kan jo uansett vente og se og høre ) Skulle jeg kommet med et forslag til en forandring hittil, måtte det vært å kjøpe dette kabinettet i stedet. Det er en ferdig løsning som inneholder en 500w Aspire psu med viftestyring (overklokking.no har kjørt test på psu i denne serien og var meget fornøyde da den var stille, kraftig og billig), i tillegg er det stor, luftig, fin plass inne i kabbiset (7 hdd, noe som gir luftgjennomstrømning og oppgraderingsmuligheter). Det har 5 vifter dette kabinettet også, men har den fordelen at det inkluderer en viftestyring kobla til alle sammen, og i tillegg er den ene vifta her 120mm. Kabinettet har også et vindu lik ditt forslag, men jeg vil våge påstå det er en smule mer stilrent og fint, og noe som du kan like om 3-4 år også (i motsetning til den grøsselige rødfargen på XaserV toweret Men smaken er nå som baken...?) Prisen på dette blir vel faktisk også noe under det du har investert i på lista di, for noe jeg anser som en bedre løsning? Du har investert i en svart dvd-brenner i et sølv kabinett, men den er nå skjult bak ei sølvdør så det burde i grunn gå greit Vel, alt i alt gjør du et himmelsk bra kjøp , og jeg skulle ønske jeg hadde like mye penger som deg (jeg har kjøpt noe ganske lignende, men måtte avstå fra raptor disken som jeg ser på som luksus ) Lykke til da! EDIT: NB, du har investert i kabinett med vindu og hovedkort som har UV reaktive porter, så om du føler for det kan du jo ta den helt ut og bestille noen uv lys og slikt? Btw: Kabinettet jeg linka til skal ha en uv reaktiv strømpe på strømforsyningen i tillegg om jeg ikke husker feil Endret 11. februar 2005 av Cilveran Lenke til kommentar
FlatEric82 Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Ah! *slette kabinett fra ordreliste* Takk for et utrolig godt tips! Ja, jeg svir av noen lapper (23*host*). Mest fordi jeg ikke orker å måtte kjøpe noe nytt etter 2mnd siden det jeg har er utdatert. Går for det kabinettet du anbefalte meg her Tenkte ikke over HDD-plass faktisk Ang. uv-lys: Pc'n min står igrunn litt bortgjemt, så uv vil ikke ha noen stor effekt... Annet enn å lyse opp stua når jeg ser film, feks.... Noe jeg tror kan bli irriterende Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Enig i uv-greia, men tenkte jeg skulle foreslå det i det minste Lykke til med ny maskin da!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå