eldar Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 For å knekke et hotmailpassord må du skrive et program som benytter seg av metoden bruteforce, som vil si å prøve ut alskens ulike passordkombinasjoner, og dette vil ta laaang tid. Dette fordi de fleste har laaange hotmailpassord (er ikke det minimum med 6 siffer?) Jeg føler ikke at det jeg skriver kan lede til piratvirksomhet, fordi de som kan skrive et bruteforceprogram (som ikke jeg forklarte hvordan bygges) kunne allerede gjort det, mens de som ikke vet det vet det fortsatt ikke). Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hvorfor er det så jævlig vanskelig å vise moderatorene og forumet generelt litt respekt? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 11:47, Hidden skrev:Hvorfor er det så jævlig vanskelig å vise moderatorene og forumet generelt litt respekt? Nei si det... Kick/ban er det som gjelder nå. Nytter ikke bare stenge poster, begynn å steng brukere og nå dah! Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 eldar: Og poenget ditt var? Lenke til kommentar
eldar Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 at den første hackehotmailpassord ble stengt. Å bare spør om hvordan du hacker noe er bare for dumt. Det kreves mer kunnskap for å hacke (cracke) enn det du bare kan snappe opp fra tutorials... Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Tåpelig innlegg uten noen form for nyttig mening. Lenke til kommentar
eljar Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hvis moderatorene stengte posten om å knekke et hotmail passord har de åpenbart ikke peiling! Mener og huske at det sto side opp og ned i mediene for en uke siden at norsk historie måtte reddes av hackere. Det er ikke ulovlig å lage/bruke passord crackere for cracke sine egne passord etc.. Med mindre vedkommende som postet ikke sa noe om hvem sin konto han ønsket å bryte seg inn i er det ingen grunn til å sperre posten. Cryptografi og dekryptering er intrerresante tema, som folk tar doktorgrader på. Hvis hw.no er så redd for å få skylla for at noen har brukt informasjon de har motatt her uvettig, burde de heller stenge hele forumet. -eljar Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Ja, det er jo klart ein treng litt kunskap o.l. men du burde kanskje ha lagt til i den første posten din at dette var for å vise kor vanskelig det er å hacke (td. ein hotmail-konto) OG kor dumt det er å spørre om hjelp til det her.. (dvs. om eg misforstår deg korrekt nå då..) Var nok nokon som reagerte litt på den første posten din ser du :smile: Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Eljar: Når ein person spør om korleis ein kan knekke eit HOTMAIL passord er det jo ikkje merklig at tråden blir stengt? Det er tross alt ulovleg å knekke andre sine homtail passord (og kven treng vel knekka sitt eige?) Om moderatorane har peil på cracking/hacking ar _ingenting_ med saken å gjera. Å diskutera ulovlege ting er ulovleg her :smile: Det at nokon treng hjelp til feks. å få tak i passordeet på Windows 2000 maskina si er ein annan ting, det kan vera folk som har behov for å finne igjen passordet sitt (eg glemte faktisk admin passordet sjøl ) Ja, informasjonen kan bli misbrukt her og, men dette er vel meir i gråsona.. Tross alt, har du glemt hotmail-passordet ditt har du jo det "hemmelege spørsmålet"... Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg tror jeg vet det! men jeg sier det ikke med frykt for at du kommmer til å misbruke det edit det hadde ikke noe med bruteforce greier å gjøre det er et bug (som kanskje er fixa) [ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-06-20 12:30 ] Lenke til kommentar
eljar Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Med at moderatorene ikke har peiling, mente jeg at de burde få seg en annen jobb. Cracking av passord er ikke ulovlig, med mindre man forutsetter en haug med ting en har diktet opp i hodet sitt. Kan jo forstå at tråden ble stengt på grunn av at ingen av innleggene var særlig saklige. Uansett bør vedkommende som ønsker å crakke passord på hotmail-kontoen sin eller til en kunde eller i lignende tilfelle søke etter info, på webben, da det finnes masse å lese om sånt noe. -eljar Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Men, wtf, _alt_ kan knekkes med Brute Force. (vet det finnes ting som det ikke går på, men gidder ikke forklare hvorfor fordi dette er bortkastet energi). Så å opplyse at folks passord (på bl. a Hotmail) er dårlig beskyttet sier ikke meg _en_ DRITT hvis du bruker BF. Hvis det hadde vært et annet hull hadde det kanskje t.o.m gitt meg noe. Men å komme her og si at passord er dårlige fordi at folk kan bruke BF er noe piss. Lenke til kommentar
int20h Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 12:35, eljar skrev:Cracking av passord er ikke ulovlig, med mindreman forutsetter en haug med ting en har diktetopp i hodet sitt. Tråden blir stengt fordi du spesifikt retter tråden mot å utføre en ulovlig handling mot et spesifikt firma - ikke pga. usaklighet. Jeg ser også at du ikke har spesielt _peiling_ når det gjelder juss, så er det sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg