Gå til innhold

X800XT PE 256MB i en SN95G5, går det?

Lugger

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!

Har lyst å kjøpe et

Sapphire XT800XT PE 256MB skjermkort

og putte det inn i en Shuttle SN95G5.

Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg er redd strømforsyninga skal bli for dårlig for et skjermkort så kraftig som det. Hørt mye dårlig om strømforskyninga til shuttle'r.

Har også lyst til å dytte inn en bedre vifte for å hindre overopphetning. Tenker på en Arctic Cooling VGA Silencer ATI VGA Kjøler. Den skal pushe lufta ut gjennom en åpen PCI slot.

Blir det plass til alt dette?

Hilsen Lugger.

Endret av Lugger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg lurte på akkurat det samme, bare at jeg skulle ha en annen barebone. Jeg foreslår at du går på Shuttle's support side (her)) og sender dem en mail (etc.) hvor du spør om det vil passe.

Jeg fikk svar etter 5 minutter, så ikke noe å si på servicen til Shuttle :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm...

Men hvordan blir det med varmeutviklingen da? Jeg har hørt shuttle heter opp som en liten ovn.

Hvordan fungerer den kjøleren som følger med, kjører den lufta ut bak eller bare rundt i boksen?

Ikke hatt noen problemer med strømforskyninga overhode når du har spillt spill?

Takk for svar!

Lugger.

Lenke til kommentar

I følge Shuttle sine sider så kan man sette de fleste high end skjermkort i Shuttles, men ifølge Komplett så anbefaler de ikke slike kort i Barebones, det var hvertfall det de skrev til meg.

Jeg har selv et x800se kort i min SN85G4, og har gått til innkjøp av mesh får å få ut varmen, for varmt blir det.

Ellers så blåser vel alle Shuttlene ut varmen bak, både fra heatpipe og psu.

NB jeg har slitt med psu, og måtte bytte det ut.

Endret av slimboy
Lenke til kommentar
Hei!

Da har jeg fått høre at skjermkort+vifta blir for stor for sn95g5 men at det går i en sb95pv2.

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lugger.

Jeg får x850XT PE til min sb95pv2 etter Vinterferien. Er du villig til å vente, så skal jeg gi en tilbakemelding på kjøling osv.

Lenke til kommentar

Hadde selv ett Asus Radeon X800XT-PE i min Shuttle SN85G4v1.

Dette funka som faen, men jeg hadde Mesh dekselet, det kortet tror jeg skal bruke mindre strøm en 9800XT.

Det skal jo funke siden det ikke er breiere enn ett vanlig kort.

Men det er best og undersøke dette med både Shuttle og Sapphire.

Håper dette hjelper deg.

Edit: Leif.

Endret av Saet
Lenke til kommentar

Eneste forskjellen på v1 og v2 er hovedkortene, hvor de fikset en bug med tempdis. Hos meg gir det bare et feil utslag på 3grader.

Shuttlen min ligger på 36C i maskinen, cpu på 38 og gfxkort husker jeg ikke.At det er forskjell på størrelsen på v1 og v2 er bare et helt idiotisk utsagn fra han som kom med det.

(jeg har 4x shuttle maskiner, ink to sn95g5, en v1 og en v2).

Endret av Allfather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...