PeGG.oslo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 og jeg vil IKKE høre om det forbanna flyet, jeg liker det Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Perlemorsskyene ga et flott og dramatisk resultat. Likte flyet jeg også. Litt synd med linserefleksen synes jeg, og det ene treet som stikker opp stjeler noe oppmerksomhet. Ikke minst en fin halvøy, er fra Nesodden jeg også :-) Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 flaren oppsto delvis pga en skitten linse. har ikke funnet noe bra til å rense linsa med så da lar jeg være foreløpig, er en L linse så jeg vil ikke ha noen riper i den. tok mange bilder, det er bare tre jeg tok rett mot solen så det oppsto flare Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Du bør nok skaffe deg litt renseutstyr. Selv foretrekker jeg UV-filter, som er lettere å vaske, og som jeg kan ta av i slike situasjoner som dette for å unngå reflekser. UV-filteret er også lettere å vaske; man kan jo faktisk holde det under springen (og tørke med linsepapir etterpå). Jeg tror aldri jeg har sett perlemorsskyer "live", men jeg har inntrykk av at det oppstår oftere lenger sør i landet, så det er sikkert derfor. Her har du ihvertfall fått vist fenomenet, men jeg synes sola og refleksene midt i bildet ødelegger mye.. PS: Finn et annet sted å legge bildene dine, så slipper vi slike popups. Endret 11. februar 2005 av anderfo Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 popups? skal ikke være popups der men kanskje operas blokker gjør jobben sin. og jeg har hørt at uv filtre øker sjansene for vignetting og andre stygge ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå