Gå til innhold

Nytt S939-oppsett, hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har sett på å kjøpe ny maskin, og ettersom jeg bestandig har vært litt nVidia-fanboy, så var jo planen å handle et 6800GT med mulighet for SLI og hele pakken..

Så satt jeg å letet på forskjellige nettbutikker, og mens jeg bladde mellom skjermkortene på NetShop.no så fikk jeg se at jeg kunne få et ATi X850XT PE til nesten samme prisen som et 6800GT, og da dette er noe jeg vil tro gir bedre ytelse så prøvde jeg å sette opp et system med dette.

Slik ble det seende ut.

Jeg lurer på om det er noen ting som ikke er så bra med dette oppsettet. Tenkte å overklokke litt etterhvert.

I tillegg tenkte jeg å bestille en Mist 500W strømforsyning og et Lian Li PC7 kabinett fra Microplex. Noen tanker om dette?

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en fin plan det der :yes:

Jeg er helt for å kjøpe X850XT PE over 6800gt :thumbup:

X850XT PE yter generelt 25% bedre enn X800XL "when shove comes to push", og da X800XL er generelt godtatt likestilt med 6800GT, kan man si X850XT PE yter 25% bedre enn 6800GT til samme prisen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok.. Takk for hurtig svar. :)

Hodevkortet var egentlig den komponenten jeg var mest usikker på her.. Er dette et bra kort og kan det brukes til litt klokking når den tid kommer?

Ser knall ut det der.. "litt misunnelig!".. Har god erfaring med msi sine hovedkort når det gjelder klokking. Winchester`n kan klokkes en del og rammen har potensiale den og.. Klin til...

Lenke til kommentar

hadde ventet litt og gått for et av de nye dfi kortene når de kommer ut (fra netshop) disse klokker veldig bra og ville gjort en winchester 3000+ rettferdighet :D

ram: ocz platinum 3200 rev2 1024mb som forresten er på tilbud hos netshop for øyeblikket (de er visst rebranded ddr500 brikker fra samsung elns som klokker veldig høyt hvis man roer ned timings litt)

vifte: noe kraftig som ikke bråker for mye (er litt usikker på hva som passer på dfi hovedkortet av zalman kjølere)

psu: tagan 480w eller ocz modstream520w

kabbis: syntes de nye armor og shark kabbinetene fra thermaltake faktisk ser litt kule ut (i forhold til xaser serien som ser helt ødelagt ut)

armor kabinettet har dessuten veldig stillegående vifter

skjermkort: ville gått litt ned i pris og kjøpt et 6600gt elns for å så oppgradere når nestegenerasjons skjermkort kommer på markedet. (kommer alltid noe bedre)

og i denne prisklassen ligger vel nvidia hakket høyere på pris\ytelse? <3 nvidia sine drivere

evt. thermatake bigwater hvis det er noen slanter til overs

Lenke til kommentar

Jeg har allerede vannkjøling, så det er ikke noe problem.

Jeg har et kabinett fra Thermaltake nå, og det skal jeg IKKE ha flere ganger. Jeg ønsker noe som er lite, lett og ser pent ut. De Armorkabinettene er ikke pene å se på da de blinker som et billig bordell, og helt sikkert koster en god del (gidder ikke å sjekke engang).

OCZ-forsyning har jeg lyst på, men de koster alt for mye...

Den RAMen du nevner er sikkert veldig bra, men den er alt for dyr selvom den er på tilbud. Det samme gjelder for hovedkort fra DFI.

Jeg skal ha en maskin som greier å kjøre spill som Doom III og HL2 bra, og da gidder jeg ikke å spare på skjermkort. Det kommer som du sier altid noe bedre, derfor gidder jeg ikke å vente lengre.. Sitter på et GF4-kort nå. I tillegg har jeg gått litt lei av prisene til nVidia, ettersom et 6k8GT-kort koster nesten like mye som et X850XT PE...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...