Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil Linksys WRT54G


Anbefalte innlegg

Lurte på om noen klare hoder kunne hjelpe meg litte grann.

 

Har en Linksys WRT54G router som er koblet sammen med ADSL modemet mitt hjemme. Fra routeren går det kabel til min stasjonære PC og til Xboxen, den sender også trådløst til husverten sin stasjonære PC som står 2 meter unna i luft vei. Det er forresten bare treverk disse 2 meterene.

 

Her kommer problemet mitt... ADSL linjen virker helt fint ser det ut som i 2-3 dager før man plutselig ikke får surfet. Altså ingen nettsider vil åpne seg før jeg tar strømmen på routeren og starter den på nytt. Linjen virker jo på andre måter som at jeg f.eks fikk full download hastighet på en linux iso fil men å surfe står bom fast før router blir reboota.

Dette synes jeg er veldig plagsomt å måtte gjøre anna hver dag og noe selvsagt også husverten ikke liker.

 

Tips eller råd folkens? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette da en uoffisiel firmware fra noen andre enn Linksys da?

 

Det er ingen av dere som har opplevd en slik type ustabillitet som jeg snakker om? At linjen fungerer til nedlastning men ikke til surfing? Og at alt funker om du tar strømmen.

 

Ingen andre enn meg som har opplevd akkurat dette med denne routeren?

Lenke til kommentar

enurweb: Har samme ruter, samme problem... jeg har 2 maskiner som kjører tråløst. Funker fint 2-3dager som du sier. Også stopper webben og noe til. Får ikke kontakt med ruteren, men har kontakt med andre maskina :). Men når jeg "hamerer", altså prøver å kommer på 192.168.1.1 (som er ruter adressa mi) så løsner det seg plutselig. Merkelig greie. Men nå har jeg satt servern til å være på konstant på VG.no. Denne siden oppdaterer seg selv etter 5minutter eller noe, og har ikke hatt problemet enda.

 

Virker ut som at rutern "sovner" på noen services ... Fordi Bittorrent funker hele tiden...

 

Skjer det hos meg igjen, så får jeg kontakte linksys, de har meget behjelpelig support.

Men her har du link til nyeste FW

http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=201

Og email til Linksys Norge:

[email protected]

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve den nyeste av disse. http://wrt54g.thermoman.de/

WRT54G.Sveasoft.Firmware.Alchemy_6rc5_by_TheIndividual

 

Skal du ha den endelige versjonen på du ut med 20$ http://www.sveasoft.com/

Bruker 6rc5_ selv og den fungerrer greit den.

Du er klar over at du med dette oppfordrer til tyveri og dermed poster i strid med reglene her? :nei:

 

TheIndividual er avskum som undergraver det prisverdige initiativet som Sveasoft står for. De legger ut pre-release firmware lekket fra medlemmer, noe som bl.a. har ført til at Sveasoft har måttet slutte å distribuere source til pre-releaser.

Unnskyldningen til TheIndividual er at Sveasoft distribueres under GPL-lisensen og at det derfor ikke er lov å ta betalt.

 

Dette er basert på en misforståelse.

 

Saken er at stabile versjoner av Sveasoft distribueres gratis, mens ved å abonnere og betale den latterlig lave sum av $20 i året får du tilgang til pre-releaser i det det kommer ut (altså motsatt av det du skriver), samt en vanvittig bra support.

 

James og de andre i dev-teamet sitter på en enorm kompetanse, jobber "around the clock" med videreutvikling, og svarer villig vekk på spørsmål fra brukerne. :D

 

Jeg oppfordrer herved alle som ønsker å bruke tredjeparts firmware til WRT54G/GS om å ligge unna kjeltringer som thermoman.de/TheIndividual og heller registrere seg på www.sveasoft.com og donere $20 i året for å støtte dette vanvittig bra arbeidet.

De som er for kjipe til å bruke en sum tilsvarende to halvlitere på det greier seg sannsynligvis bra med de offisielle versjonene (Foreløpig Satori).

Endret av Arne Nåtedal
Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om det er skadelig å bruke firmwaren som er beregnet på det amerikanske markedet? Disse har høyere versjonsnr og kommer ut oftere. Tenker da på de offisielle firmwarene fra linksys.

Tror eneste forskjellen er at yankeene ikke har lov til å bruke kanalnr over 11, derfor er disse blindet i de amerikanske versjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...