enurweb Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Lurte på om noen klare hoder kunne hjelpe meg litte grann. Har en Linksys WRT54G router som er koblet sammen med ADSL modemet mitt hjemme. Fra routeren går det kabel til min stasjonære PC og til Xboxen, den sender også trådløst til husverten sin stasjonære PC som står 2 meter unna i luft vei. Det er forresten bare treverk disse 2 meterene. Her kommer problemet mitt... ADSL linjen virker helt fint ser det ut som i 2-3 dager før man plutselig ikke får surfet. Altså ingen nettsider vil åpne seg før jeg tar strømmen på routeren og starter den på nytt. Linjen virker jo på andre måter som at jeg f.eks fikk full download hastighet på en linux iso fil men å surfe står bom fast før router blir reboota. Dette synes jeg er veldig plagsomt å måtte gjøre anna hver dag og noe selvsagt også husverten ikke liker. Tips eller råd folkens? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tips eller råd folkens? Nyeste firmware? Lenke til kommentar
espenf Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har du oppgradert til siste firmware? http://www.linksys.com/international/firmw...fwid=28&coid=25 Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Har ikke gjort det enda nei... Kan det ha veldig stor effekt da? At det kan gå fra 2-3 dager til flere måneder liksom mellom hver gang jeg må ta strømmen. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Noen som vet hva dette er godt for forresten: Wireless SSID Broadcast ? Noe man trenger å ha på? Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 jeg hadde very low i signal styrke før oppgraderte, og det var veldig ustabilt, kobla fra å til nettverke. Men da jeg oppgraderte frimware, har jeg veldig bra/utmerket signal, og det er ikke ustabilt i hele tatt!! anbefales! Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Hum...fant ut at det var Firmware Version: v2.02.7 som allerede lå på routeren... Hva annet kan være feil da? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Du kan jo prøve den nyeste av disse. http://wrt54g.thermoman.de/ WRT54G.Sveasoft.Firmware.Alchemy_6rc5_by_TheIndividual Skal du ha den endelige versjonen på du ut med 20$ http://www.sveasoft.com/ Bruker 6rc5_ selv og den fungerrer greit den. Endret 10. februar 2005 av taz Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 har du prøvd å ta en reset på ruteren? Du kan prøve å legge inn sveasoft hvis det ikke blir noe forskjell med å resette den. Sveasoft firmwaren finner du her: http://wrt54g.thermoman.de/ Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Er dette da en uoffisiel firmware fra noen andre enn Linksys da? Det er ingen av dere som har opplevd en slik type ustabillitet som jeg snakker om? At linjen fungerer til nedlastning men ikke til surfing? Og at alt funker om du tar strømmen. Ingen andre enn meg som har opplevd akkurat dette med denne routeren? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Noen som vet hva dette er godt for forresten: Wireless SSID Broadcast ? Noe man trenger å ha på? Slå av dette du. Det er slik at pcen skal finne nettet automatisk. Gjelder kun trådløs tilkobling. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er dette da en uoffisiel firmware fra noen andre enn Linksys da? Ja, Linksys firmware er bygget på linux og det finnes flere forskjellige firmwares med mange forskjellige egenskaper som *miljøet* har skrevet selv. Lenke til kommentar
spurv Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 enurweb: Har samme ruter, samme problem... jeg har 2 maskiner som kjører tråløst. Funker fint 2-3dager som du sier. Også stopper webben og noe til. Får ikke kontakt med ruteren, men har kontakt med andre maskina . Men når jeg "hamerer", altså prøver å kommer på 192.168.1.1 (som er ruter adressa mi) så løsner det seg plutselig. Merkelig greie. Men nå har jeg satt servern til å være på konstant på VG.no. Denne siden oppdaterer seg selv etter 5minutter eller noe, og har ikke hatt problemet enda. Virker ut som at rutern "sovner" på noen services ... Fordi Bittorrent funker hele tiden... Skjer det hos meg igjen, så får jeg kontakte linksys, de har meget behjelpelig support. Men her har du link til nyeste FW http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=201 Og email til Linksys Norge: [email protected] Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Er den veldig forskjellig fra Linksys sin firmware da? Mye nytt eller andre måter å gjøre ting på? Skal den gi mer stabilitet? Lenke til kommentar
spurv Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Da har jeg sendt mail til Linksys Norge. Og forklart problemet, samt henvist de til dette forumet . Så får vi se hva de får til. Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Du kan jo prøve den nyeste av disse. http://wrt54g.thermoman.de/WRT54G.Sveasoft.Firmware.Alchemy_6rc5_by_TheIndividual Skal du ha den endelige versjonen på du ut med 20$ http://www.sveasoft.com/ Bruker 6rc5_ selv og den fungerrer greit den. Du er klar over at du med dette oppfordrer til tyveri og dermed poster i strid med reglene her? TheIndividual er avskum som undergraver det prisverdige initiativet som Sveasoft står for. De legger ut pre-release firmware lekket fra medlemmer, noe som bl.a. har ført til at Sveasoft har måttet slutte å distribuere source til pre-releaser. Unnskyldningen til TheIndividual er at Sveasoft distribueres under GPL-lisensen og at det derfor ikke er lov å ta betalt. Dette er basert på en misforståelse. Saken er at stabile versjoner av Sveasoft distribueres gratis, mens ved å abonnere og betale den latterlig lave sum av $20 i året får du tilgang til pre-releaser i det det kommer ut (altså motsatt av det du skriver), samt en vanvittig bra support. James og de andre i dev-teamet sitter på en enorm kompetanse, jobber "around the clock" med videreutvikling, og svarer villig vekk på spørsmål fra brukerne. Jeg oppfordrer herved alle som ønsker å bruke tredjeparts firmware til WRT54G/GS om å ligge unna kjeltringer som thermoman.de/TheIndividual og heller registrere seg på www.sveasoft.com og donere $20 i året for å støtte dette vanvittig bra arbeidet. De som er for kjipe til å bruke en sum tilsvarende to halvlitere på det greier seg sannsynligvis bra med de offisielle versjonene (Foreløpig Satori). Endret 11. februar 2005 av Arne Nåtedal Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Meget interessant og oppklarende post! DrE Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Veldig morsom post ja.... Bare det løste ikke noen problemer for min del Rart ingen har samme erfaringer.. Lenke til kommentar
brabra Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er det forresten noen som vet om det er skadelig å bruke firmwaren som er beregnet på det amerikanske markedet? Disse har høyere versjonsnr og kommer ut oftere. Tenker da på de offisielle firmwarene fra linksys. Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er det forresten noen som vet om det er skadelig å bruke firmwaren som er beregnet på det amerikanske markedet? Disse har høyere versjonsnr og kommer ut oftere. Tenker da på de offisielle firmwarene fra linksys. Tror eneste forskjellen er at yankeene ikke har lov til å bruke kanalnr over 11, derfor er disse blindet i de amerikanske versjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå