Nicotin Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei, har innlevering av prosjekt i morra ,men må finne ut kjemiske navn/ formler for -Rødsprit -Terpentin -Aceton -White- spirit Noen som vet hvor jeg kan finne det eller noen som har de i huet.. Takker veldig kjempemasse Nico Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Rødsprit er en blanding av etanol og denatureringsstoffer. De siste endres stadig, kjenner ikke formelen, Terpentin er en blanding av familier av terpener Aceton finner du lett på nett (CH3COCH3) White Spirit er også en blanding av forskjellige stoffer det ser ut som om du har fått endel nøtter her, ikke alle er 100 prosent faste. Som vanlig er Google og Wikipedia dine venner. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Rødsprit: Etanol (C2H5OH) Terpentin (naturlig væske) Aceton (CH3COCH3) White Spirit: Er en parafin. Edit: Codename_Paragon er skummelt rask og smart. Endret 10. februar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Nicotin Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Strålende! Dere reddet dagen, Takker Hilsen Nico Lenke til kommentar
Nicotin Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg forstod det slik at Terpentin er en naturlig veske utviklet fra nåletrærs kvae? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg forstod det slik at Terpentin er en naturlig veske utviklet fra nåletrærs kvae? Opprinnelig, ja. Og det er vel det som gjør at det er et visst slinglingsmonn i nøyaktige innholdet: mainly the monoterpenes alpha-pinene and beta-pinene Nå er jo mangt blitt rimeligere fremstilt syntetisk, og det gjelder både alkohol og terpentin, sistnevnte også kalt mineralterpentin (strengt tatt en erstatning). Lenke til kommentar
K.. Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Terpentin er utviklet fra nåletrærs kvae som så er destillert, mener jeg. Skyt meg om jeg har feil! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Terpentin er utviklet fra nåletrærs kvae som så er destillert, mener jeg. Skyt meg om jeg har feil! Terpentin er en halvtflytende væske fra splintveden i furutreet. Den består av terpentinolje og en type harpiks som kalles kolofonium. Oljen kan bli destillert fra kolofonium, og det er dette vi kaller terpentin. Når den er ren, er den en fargeløs, gjennomsiktig, tyktflytende væske med en veldig sterk lukt. Endret 11. februar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå