Gå til innhold

Mistet "prompten" i tekstboksene


Anbefalte innlegg

WIN2K PRO - Etter oppdatering så har jeg mistet prompten i innloggingsvinduene.

Kan ikke logge meg inn noen plass, får ikke skrevet inn i "usernavn" eller "password". Kan skrive URL i Explorer og innloggingsvinduet ved oppstart er ok, men så er det slutt. Har prøvd med repair fra installasjons CD`n uten at løste ptroblemet.

Trenger virkelig hjelp nå. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gikk heller dårlig og avinnstallere forrige oppdatering , så jeg måtte nok bare reinstallere Windows igjen. dessverre så har det under oppdateringsprosessen sneket seg inn en lite f..n som heter "bootmng.exe". Jeg klarer ikke å bli kvitt den luringen. Har prøvd alle anbefalte oppskrifter, men den er en ordentlig stapeis for å si det sånn.

Er det noen andre som har vært borti den samme?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp, har vært borti bootmng.exe, den infiserte et helt nettverk (server og klienter) og måtte tas med tang. For å fjerne den må man fjerne alle oppføringer som henviser til bootmng.exe i registeret, den legger seg også til som en service i Windows.

 

For å få fjernet den i Windows XP gjøres følgende:

Koble PC-en fra nettverket (Internet også).

Deaktiver Systemgjenoppretting (System Restore)

Start PC-en i sikkermodus.

Alle referanser til bootmng.exe fjernes fra registeret (søk etter bootmng.exe).

Søk etter bootmng på harddisker (husk å ta med alle kataloger og filer, også de som er skjulte) og så sletter man de(n) filen(e) som blir funnet.

 

OBS! Fikling med registeret gjøres på eget ansvar, og kan føre til katastrofe hvis man ikke vet hva man gjør!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...