DargarWhiteFang Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei! Jeg er i den litt merkelige situasjonen at jeg kommer til å kjøpe ny pc om 3-5 måneder, ikke fordi jeg skal vente på det ene eller det anndre, men for at det er det eneste praktiske. Skal nemlig til USA og gjøre hovedoppgaven min, og jeg orker ikke slepe med meg min vannkjølte maskin til USA. Så jeg skal kjøpe ny pc i USA. De siste årene har jeg hele tiden gått flere trappesteg ned på komponentene når jeg har kjøpt pc for å spare penger, kommer til å gjøre det denne gangen også, men ikke like mye som før. Vil med andre ord sette sammen en ganske så bra pc, men siden jeg ikke klarer å holde meg helt oppdatert på allting i dataverden, så tenkte jeg å spørre her: HVA er i vente innen 3-5 måneder? Hva er på vei ut til oss forbrukere? Dersom man skal sette sammen et bra system for spilling (som er stille) og som -ikke- skal overklokkes for ca. 12-15 tusen, hvordan TROR dere at maskinen vil se ut? Tenker først og fremst på AMD... ser det som usannsynlig at jeg går over på Intel denne gangen. Holder også en knapp på ATI... Men hovedkort? CPU? Chipset? er det noe snask på gang? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Vent en måned eller to med dette kjøpet.. Hvis du ønsker å kjøpe nå så bør du sikte deg inn mot en Barebone syns jeg.. Tror ikke det vil skje så altfor mye de neste 3 månedene, bortsett fra at prisene sikkert vil falle noen få prosent.. - Ville nok bassert meg på en Socket 939 barebone og en A64 3500+ hvis jeg skulle hatt en liten PC innenfor ditt budsjett i dag... - Ville vel slengt inn en 250 GB harddisk fra Seagate, som er kjent for å gi fra seg lite lyd.. - 1024 MB minne standard minne fra Corsair (Value) burde vel holde på den fronten.. - Av skjermkort ville jeg kanskje prøvd meg på et Radeon X800 Pro, eller kanskje XT Hvis jeg absolutt måtte ha ATI... GeForce 6800GT og Ultra er alternativer på Nvidia siden. Vil du spare inn litt så er 6600GT/6800LE/6800NU gode alternativer.. - NEC 3520 er vel en aight DVD-brenner... men ved å vente et par måneder så kan du sikkert gå opp i ytelse på enkelte ting til samme prisen.. Endret 10. februar 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ganske vanskelig å si du... men kan tippe litt.... HK: Ikke noe særlig nytt, kanskje støtte for ny socket!? CPU: Blir vel 64-bits... kanskje den nye kjernen? (eller kanskje litt for tidlig...) RAM: Blir nok også det samme, men hastigheten går jo oppover og oppover for tiden... ANNET: DVD-brenner med 16x hastighet på dual layer vil jeg tippe. VGA: SLI slår ann!? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Innen fem måneder så er det vel ikke så fryktelig mye snask på gang. Ingen nye amd-sockets eller spennede chipsett som jeg har hørt om ihvertfall. Andre småting vil jo endre seg (litt kjappere brenner, litt større disk, litt kjappere cpu), men det er jo bare småplukk. AtW Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 dual core, skal ikke det komme i slutten av 1. kvartal da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 dual core, skal ikke det komme i slutten av 1. kvartal da? Ikke for amd desktop vel? AtW Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 dual core, skal ikke det komme i slutten av 1. kvartal da? Ikke for amd desktop vel? AtW Intel slipper sine Dual-Core Smithfield rundt begynnelsen av 2 kvartal. AMD var vel planlagt i begynnelsen eller slutten av 3 kvartal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå