espenhogbakk Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei, jeg har satt opp to pcer til å kommunisere via trådløst nett, kjører et intel kort i en lappis og i den andre enden er det et D-Link g520+. Tingen er at Lappisen mister kontakt med den andre pcen støtt og stadig... detter ut hele tiden. Hva kan grunnen til dette være? er det kortet eller er det noe annet? Mvh Espen Lenke til kommentar
Haii Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Garantert Dlinken. D-Link sine trådløse ting har vært kjent som crappy saker. Flere tråder om dlink trådløser saker her på forumet. Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 men jeg har et annet d-link kort, et helt likt et faktisk som snakker med en annen router, og det går helt fint.... Er det ingen andre muligheter til hvorfor det kan være så ustabilt? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Gi oss noe mer info.... Hvor langt unna står maskinene hverandre, er det mye tjukke vegger mellom dem? Er det noe D-link er, så er det vel neppe å være crappy. Sikkert dumt spørsmål, men du har vel nyeste drivere osv? Bruker du windows eller medfulgt programvare for å sette kortet i ad-hoc mode? Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Bruker du drivere og software fra produsent av nettverkskortet? Anbefaler dette fremfor Windows sine.. Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 De kan stå ved siden av hverandre (1 m) og fortsatt være ustabilt. Jeg har prøvd med driverne som fulgte med på cd og en annen tidligere en. Det er like ustabilt i windows som det er i fedora med ndiswrapper så aner ikke hva problemet kan være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå