OverClockedAMD Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei! Jeg bygde meg en ny pc i høst. Abit hovedkort osv. Fra før hadde jeg en Fujitsu Siemens. Når jeg satte denne i ventemodus, stoppet maskinen helt opp. Alle vifter, strømforsyning osv. koblet ut. Dette synes jeg var topp, for da slapp jeg å slå den helt av om natten da den ikke laget en lyd i ventemodus og jeg slapp å vente så lenge ved oppstart. Men, på den nye pc'n er det ikke sånn.. Når jeg setter denne i ventemodus er det bare skjermen som slår seg av, alle vifter, strømforsyning går fortsatt for fullt. Så det jeg lurer på da, er om det går ann og få denne maskinen til å slå seg helt av i ventemodus? Er det noen innstillinger i XP, BIOS osv. man kan endre for å få den til å bli slik som min gamle Fujitsu? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Etter hva jeg husker så er ventemodus akkurat det du opplever på din nåværende pc, skjerm slukker og harddisker spinner ned. Det jeg tror du er ute etter er Hibernate-funksjonen, eller dvale-modus som det ofte kalles på norsk. I dvalemodus blir all data i ram'en lagret på harddisken og den slår seg deretter helt av. Når du starter den igjen vil den kun trenge å laste inn dataene som skal ligge i ram'en. Dette finner du her: ControlPanel > Display > ScreenSaver > Power > Hibernate På norsk blir det noe liknende dette: Kontrollpanel > Skjerm > SkjermSparer > Strømstyring> Dvale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå