Vrengtpolvott Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Black Mesa : Source Black Mesa: Source er en mod startet av LeakFree commnity'et. De som er involverte gjør alt de kan for å fremstille Black Mesa Research Facility som det det fortjener å være, nemlig den fantastiske starten på reisen til Gordon Freeman, og hvilken bedre måte er det vel å gjøre dette på enn å gjennskape spillet som skapte et av de største spill sammfunnene gjennom tidene. Black Mesa : Source er en Half-Life 2 modification satt opp til å gjennskape Half-Life 1 fra bunnen og opp, og også beholde det originale så intakt som mulig, inkludert plot lines, level layouts, NPC'er, og våpen, men med massive grafiske forbedringer. Vi høyner polycount på monstre, våpen og andre NPCer, og gi dere Black Mesa Research Facility på den måten det var ment å se ut, og gi spille kamper slik de var ment å spilles. Kapitler og områdene vil bli bygd fra grunnen og opp, men ved å ta vare på de fleste områdene, med tanke på layout, men å forbedre dem ved å gi store grafiske overhalinger og forbedringer på arkitekturen. Vi er et team av gamere og fans av det originale Half-Life, og vi vil alle at det skal bli så bra som det fortjener å være. Hvis du føler at du har noe du kan bidra med til modden vår, så stikk innom forumet vårt og gi lyd ifra deg, og gi oss eksempler på tidligere arbeid. Vi håper for dette å bli et vellykket prosjekt, og en god måte å lære på for alle på teamet. Selvfølgelig er det jo det at Valve Software også har fått Half-Life over på Source, men vi mener at det bare er en kjapp 'port' av spillet, og ikke en verdig rekonstruksjon. Ledige stillinger på teamet er : Programmer(s) -- If they are experienced with AI systems for games, it's better. Skinners -- More Weapons Skinners then Characters right now: but both are good. Texture Artists -- Two More Positions Minimum for this spot. Character Modeler -- At least one more position here. Hvis dette hørtes interesangt ut, så dra gjerne innom hjemmeisiden vår : Official Black Mesa : Source website eller forumet vårt : Official Black Mesa : Source forum Endret 11. februar 2005 av Vrengtpolvott Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Høres interessant ut Et par spørsmål: - Skal dere lage HL1 (kaller det HL1 for at noen ikke skal misforstå) med Source grafikk da eller? - Når regner dere med å være ferdige? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Er dette egentlig lovlig? Dere gir jo egentlig ut hele HL1 for folk som bare har HL2. Har dere snakket med Valve om dette? wonderbaum: Jeg har lest at de er ferdige om ca. et år, mulig det er mindre nå, siden det var en stund siden jeg leste det. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jepp, dette er lovlig. Og vi har kontaktet Valve angående modden, og de har enda ikke gitt lyd fra seg, men Gabe Newell sa selv i et intervju at en community remake av HL1 til Source. Wunderbaum: Vi lager hele HL1 på nytt som en HL2 mod, altså til Source. Og vi regner med å være ferdige om rundt et års tid. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Skal dere lage det helt likt på hl1? valve har jo lansert "Half-Life : source " som man må ha sølv pakken for å kunne spille! skal dere mappe opp alle levelene på nytt, eller redigere med winbsp? Lenke til kommentar
Hermans Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har prøvd Half Life : Source og vil si at det ikke er veldig stor forskjell fra den vanlige half life. Den eneste forskjellen er at det er ragdoll på levende vesen, 3d bakgrunner, litt bedre lys og nytt vann. Alle texturene er akkurat de samme. Spillet er ikke særlig forbedret. Black Mesa Source ettersom jeg har forstått er en remake. Her lager de ting på ny med dagens grafikk. Gleder meg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Vi får håpe det går bedre med deres mod enn Middle-Earth modden til Morrowind. De holdt på i 3 år med å bygge opp verdenen i MW-engine, i god tro om at Tolkien Estate hadde godkjent det. Så viste det seg at de IKKE hadde godkjent det likevel, og slappa en lawsuit i fleisen på dem med "cease and desist"-ordre umiddelbart, når modden nesten var ferdig med beta-fasen. De brukte sin egen historie med egne karakterer, hadde ingenting med filmen å gjøre heller. Der var DET prosjektet dødt. Utrolig kjipt for de som hadde slitt ræva av seg for å lage textures og landskaper. Endret 28. februar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Vi får se om Valve reagerer annerledes på modden etter vår første media release som kommer _veldig_ snart! Kan love dere at det er masse saftige ting å se på den releasen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Sørg nå for all del å ha tillatelse før dere fortaper dere helt i prosjektet, for så å måtte legge det dødt når Valve sine internettsnoker finner ut av det. Send mail til flere enn bare Gabe Newell. Kjente merkenavn er ofte ekstreme på copyrighten sin. Lucasarts f.eks. har slått ihjel massevis av fanlagde prosjekter basert på Monkey Island-spillene. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Gabe Newell har faktisk delt mailen vi sendte med resten av Valve, og de har også svart oss på mailen, og vi har ikke fått noen beskjed om å legge ned prosjektet. Så alt går fremover og etter planen Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Heisann, stakk innom for å informere dere om at media delen av Black Mesa : Source er oppe, og med noe media tilgjengelig for dere å stirre på. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Heisann, stakk innom for å informere dere om at media delen av Black Mesa : Source er oppe, og med noe media tilgjengelig for dere å stirre på. Jeg liker hva jeg ser, ikke verst. Har dere planer om kjøretøyer i modden? slik som buggyen og den howercraft tingen i hl2? Jeg så tanks conceptet deres. Kunne tenkt meg å joinet dere men har dessverre ikke ordentlig internett forbindelse! Jeg har erfaring på en rekke grafiske områder. Men har ikke vert med i en mod gruppe før. Hvilke programmer bruker dere i produksjonen? Bare nevn alle om du gidder/husker/vet Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Vi kommer ikke til å ha kjørbare kjøretøy i modden nei, bortsett fra "toget" i On A Rail, siden det ikke var med i HL1, er det heller ikke noen grunn til at vi skal bruke det. Vi som lager maps bruker Valve Hammer Editor, som følger med Source SDK. Og resten av teamet vet jeg ikke hva bruker, de bruker vel det de er flinkest med. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Litt off-topic... Hvordan går det med prosjektet? Jeg titter innom forumet nå og da for å sjekke, men syns det har blitt litt uoversiktlig i det siste. Om det er noe mer media som dere har gitt ut så hadde det vært topp om noen kunne linke til det. Lykke til videre med prosjektet, gleder meg Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Går veldig bra, og det går fremover. Vi åpnet media seksjonen på Black Mesa : Source siden i dag, så det er bare å titte innom. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Vi kommer ikke til å ha kjørbare kjøretøy i modden nei, bortsett fra "toget" i On A Rail, siden det ikke var med i HL1, er det heller ikke noen grunn til at vi skal bruke det. Var det virkleig bare det toget du kunne styre? Jo det var vel det når jeg tenker nermere etter... Vel vel, lykke til videre Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Til dere som har problemer med å se bildene i stor versjon, så har vi skaffet direkte linker til dere. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Dette må jeg si ser dritfett ut. Kan knapt vente til det er ferdigt. Noe som fører meg over til et spørsmål. Når kan vi forvente at det blir ferdig? Det ser ut som dere er godt igang. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Vi regner med at vi er ferdige rundt denne tiden til neste år, så det kommer nok til å ta rundt et år å gjøre ferdig hele modden. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Vi regner med at vi er ferdige rundt denne tiden til neste år, så det kommer nok til å ta rundt et år å gjøre ferdig hele modden. Jaja...får vel smøre meg med tallmodighet da. And you can't rush art Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå