Scott Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg kjører både Windows XP og Redhat 7.3 og trenger å komme inn på ntfs partisjonene mine! Lenke til kommentar
eljar Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Med fare for at noe av dette er utdatert.. NTFS er microsoft sitt filsystem, følgelig deler de ikke ut spesifikasjonene og drivere for filsystemet finnes bare i beta (så langt jeg vet). Jeg testet dette mot NT4.0 NTFS versjonen en gang i tida, og da fungerte lese tilgang ok. Mens skrive tilgang var litt mer på lykke og fromme. Den sikkre løsningen er å bruke fat32 på XP'en. For mere info vedrørende nåværende status gå til: http://linux-ntfs.sourceforge.net Der skulle du finne det meste men det kan også være at det finnes andre kilder på nettet. -eljar Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Det skal da være mulig å mounte en NTFS-disk i Linux? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Ja da, det skal gå. Mounting i read only er helt trygt. Mounting irw, skal også funke ganske bra nå... Les man mount (skriv: "man mount" i konsole) Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 09:29, oskar1 skrev:Ja da, det skal gå.Mounting i read only er helt trygt. Mounting irw, skal også funke ganske bra nå...Les man mount (skriv: "man mount" i konsole) read/write anbefales ikke svjv. Forøvrig har ikke linux noe chkdsk program for ntfs, ergo sliter du hvis du må fsck'e partisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå