Gå til innhold

Kjøpe Dvd opptaker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke et pc spørsmål men jeg trenger sårt et svar, kan dere være snille og svare likevel. Jeg skal kjøpe en dvd opptaker med harddisk til tven min. Jeg har hørt at pioneer er kanskje bedre og lettere å bruke? hva sier dere? har dere noen erfaringer?

En av disse skal jeg kjøpe på elkjøp:

* PIONEER DVR520HS

* PHILIPS HDRW720

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PHILIPSEN har grusomt vanskelige meny system og brenner + plater.

PIONEER brenner minus plater.

Jeg vurderte begge disse selv, men ente opp med testvinneren SONY m/160 gig på expert til samme prisen som pioneer/philipsen på elkjøp.

Sonyen brenner BÅDE + og -, og meny systemet er super enkelt.

Lenke til kommentar

De med 80 GB HD du bør vurdere i tillegg til Pioneeren er Sony GX700 og Panasonic DMR-E85H. Philips gir mye dårligere lyd- og bildekvalitet enn disse, og er dessuten kjent for å ha dårligere teknisk kvalitet. Jeg heller mest til GX700, siden den har progressivt bilde ut, kan ta opp på alt, og har nokså bra kvalitet. Panasonic har også progressivt bilde og omtrent like bra kvalitet, men kan bare ta opp på DVD-R og DVD-RAM (ikke -RW eller +). Pioneer har ikke progressivt bilde, og er dyrere, men har noe bedre kvalitet, og kan ta opp på -R og -RW. Utfra spesifikasjonene jeg har sett er det også den eneste som kan ta opp på harddisken mens den spiller av det samme programmet (chasing play). Søk etter anmeldelser på www.recordere.dk. Sonyen selges hos Siba og Nomatica. dessverre er ingen av stedene et sted jeg har spesielt lyst til å handle såpass dyre ting. Siba har dårlig kundebehandling, og Nomatica ligger i utlandet.

Progressivt bilde har forresten ikke noe å si om ikke du har en TV eller projektor som støtter det.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

Gå for Sony spilleren med 160 gb harddisk hvis du skal ha best mulig bilde.

Det sitter en 108 mhz 12 bits dac i den,og det gjør det kun på HighEnd DVD spillere. Den har også fått EizaAward prisen.

Tror også den har chaseplay,de bare kaller det noe annet.

Endret av Poppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...