opresterud Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er meget lei den elendige lydkvaliteten som det innebygde lydkortet har i HP nw8000 maskinen min. Er det kun Creative som lager PC-Card lydkort, med nogenlunde kvalitet? Kunne gjerne tenke meg noe som var litt rimeligere. Bruker det kun stort sett til musikk. De typiske USB boksene blir for store å dra med seg, men hvis det finnes USB løsninger som er små så kan dette vurderes (størrelse med en typisk moderne 4-ports USB hub eller lignende) Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Spørs vel litt om du ska koble den til et avansert 7.1++ anlegg eller bare ønsker å ha bedre lyd i hodetelefonene dine. Til det førstnevnte må du vel gå får Creative sitt PCMCIAkort (Audigy og greier), til det sistnevnt ville jeg prøvd å få tak i en rimeligere USB-løsning. De minst avanserte er sikkert ikke så store. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hva med denne? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18355 Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Ja, burde spesifisert litt nærmere Det er hodetelefonbruk som er hovedsaken, 90% av tiden tenker jeg. Men jeg er samtidig litt "kresen" på lyden. Lydkvaliteten på laptopen her og et SoundBlaster Live! 5.1 kort jeg har i den stasjonære arbeids PC'en er meget stor. Det jeg ønsker er å komme i hvertfall opp til SB Live! kvalitet, om det ikke blir så bra som ett Audigy(2) kort. Den Hercules saken ser både litt klumpete ut, samt at testen konkluderte med at lydkvaliteten ikke var den helt store. Hvis det er en ekstern sak, så bør den var så flat som mulig slik at den sklier greit ned i en laptop sekk med litt annet krimskrams i. Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 hva men noe slikt?? er vel litt dyr, men den tar jo opp nærmest ingen plass, pluss at det blir bra kvalitet... den kan sikkert fås på andre butikker også... Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) hva men noe slikt?? er vel litt dyr, men den tar jo opp nærmest ingen plass, pluss at det blir bra kvalitet... den kan sikkert fås på andre butikker også... Ja, 200kr billigere fra mpx. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22311 Har selv et eksternt zalman lydkort fra microplex. Helt greit, billig og enkelt. Om det er bra kvalitet har jeg dessverre ikke kunnskap nok for å skjekke... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMRSSC Endret 10. februar 2005 av preskatv Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 hva men noe slikt?? er vel litt dyr, men den tar jo opp nærmest ingen plass, pluss at det blir bra kvalitet... den kan sikkert fås på andre butikker også... Det er dette kortet jeg nevner i det øverste innlegget, og var ute etter om det evt. finnes rimeligere alternativer som også har bra lyd. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hva med et USB-hedsett? De har innebygget lydkort. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Hva med et USB-hedsett? De har innebygget lydkort. Har ikke sett noen slike som er beregnet for å spille bra musikk, dessuten har jeg hodetelefoner som jeg ikke har planer om å skifte ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå