Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av fabrikkmontert bilradio

IceCone

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er totalt grønn når det gjelder bilradio og hvordan de monteres. Derfor prøver jeg meg på dette forumet for å se om noen kan hjelpe meg litt :blush:

Jeg har en Opel Corsa 95-modell som ble levert med fabrikkmontert radio- og kassettspiller. Spilleren er en Philips et-eller-annet (se bilder). Ettersom det nå er 2005 så begynner jeg å bli mektig lei av å ikke ha CD-spiller i bilen. Er det enkelt å skifte ut den gamle spilleren med ny?

Displayet til nåværende spiller er på dashbordet, men det er greit at jeg ikke har denne funksjonen ved bytte av spiller.

Spørsmål:

1. Er det enkelt å bytte spiller?

2. Hva trenger jeg av ledninger/adaptere o.l.?

3. Er det "standard-størrelse" på slike spillere? Vil en ny bilstereo passe inn i min bil?

4. Er det noe annet jeg må passe på?

Bilder:

Bilde1

Bilde2

Bilde3

Bilde4

Håper det er noen eksperter der ute som kan hjelpe meg. Jeg er ikke ute etter "gromlyd" i bilen. Men jeg er mektig lei av å høre på kassett :cry:

Endret av IceCone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en ny, plugg kontaktene i bak der de passer (de passer bare en plass)

Vips så er du ferdig. VELDIG enkelt.

Spilleren du har fra før har nemlig ISOkontakter bak, de sorte kontaktene altså.

Slik er de fleste spillere som leveres nå om dagen, så du kan enkelt bare plugge de rett inn..

Lenke til kommentar

Den spilleren som du linker så jo bra ut den, tvåførti! Virker som om det hadde blitt plug-and-play med den :yes:

Nå har det seg imidlertid slik at jeg ønsker å kunne spille mp3 også, så jeg har bestillt en annen spiller. Så får vi krysse fingerne at det funker. Mener å ha lest på nettet at Opel har byttet + og - på batteriforsyningen til spilleren i sine ISOkontakter. Håper dette bare var tull...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...