IceCone Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hei! Jeg er totalt grønn når det gjelder bilradio og hvordan de monteres. Derfor prøver jeg meg på dette forumet for å se om noen kan hjelpe meg litt Jeg har en Opel Corsa 95-modell som ble levert med fabrikkmontert radio- og kassettspiller. Spilleren er en Philips et-eller-annet (se bilder). Ettersom det nå er 2005 så begynner jeg å bli mektig lei av å ikke ha CD-spiller i bilen. Er det enkelt å skifte ut den gamle spilleren med ny? Displayet til nåværende spiller er på dashbordet, men det er greit at jeg ikke har denne funksjonen ved bytte av spiller. Spørsmål: 1. Er det enkelt å bytte spiller? 2. Hva trenger jeg av ledninger/adaptere o.l.? 3. Er det "standard-størrelse" på slike spillere? Vil en ny bilstereo passe inn i min bil? 4. Er det noe annet jeg må passe på? Bilder: Bilde1 Bilde2 Bilde3 Bilde4 Håper det er noen eksperter der ute som kan hjelpe meg. Jeg er ikke ute etter "gromlyd" i bilen. Men jeg er mektig lei av å høre på kassett Endret 10. februar 2005 av IceCone Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ser ut som vanlig ISO størelse. http://bilradiospesialisten.no/index.php?aID=34&ids=artID der står det meste Du kan kjøpe en ISO adapter til din bil eller klippe over ledningene og bruke f.eks sukkerbiter(da gjelder ikke alltid garantien). Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kjøp en ny, plugg kontaktene i bak der de passer (de passer bare en plass) Vips så er du ferdig. VELDIG enkelt. Spilleren du har fra før har nemlig ISOkontakter bak, de sorte kontaktene altså. Slik er de fleste spillere som leveres nå om dagen, så du kan enkelt bare plugge de rett inn.. Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Tusen takk for svar! Det var gøy lesning Da går vi å kjøper ny bilstereo.... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 hadde en kenwood CD-spiller før (som jeg solgte) den hadde mulighet for å bruke eksternt display.. dvs, at du kan bruke det originale displayet om du så vil husker ikke exakt hva den heter, men tror det var KDC M6024G elns Dan Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Sier du det? Går skjermsignaler også over denne såkalte "iso"-kontakten? Da jeg kjøpte bilen sa de at den eneste måten jeg kunne få eksternt display var å ha fabrikkmontert spiller. Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=295 Den er til opel. Ikke så fryktelig dyr eller. Endret 11. februar 2005 av tvåførti Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Den spilleren som du linker så jo bra ut den, tvåførti! Virker som om det hadde blitt plug-and-play med den Nå har det seg imidlertid slik at jeg ønsker å kunne spille mp3 også, så jeg har bestillt en annen spiller. Så får vi krysse fingerne at det funker. Mener å ha lest på nettet at Opel har byttet + og - på batteriforsyningen til spilleren i sine ISOkontakter. Håper dette bare var tull... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå