Gå til innhold

Hjelp! Hvordan bruke bluetooth til internet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har laptop med bluetooth, og vil bruke min Nokia 6230 til å kunne koble meg til internet med GPRS.

 

Men når jeg konfigurerer bluetooth på pcen spør den om tilkoblings tlfnr... da vil jeg jo betale vanlige tellerskritt. Hvordan få tlf til å koble til internet med GPRS istedet??

 

Jeg er litt fersk på dette så en forklaring som er lett å forstå vil bli satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har laptop med bluetooth, og vil bruke min Nokia 6230 til å kunne koble meg til internet med GPRS.

 

Men når jeg konfigurerer bluetooth på pcen spør den om tilkoblings tlfnr... da vil jeg jo betale vanlige tellerskritt. Hvordan få tlf til å koble til internet med GPRS istedet??

 

Jeg er litt fersk på dette så en forklaring som er lett å forstå vil bli satt stor pris på :)

Sett *99# som tilkoblingsnummer. I tillegg kan det være greit å legge inn tilgangspunkt enten i tlf eller i Nokia Modem Options på PCen hvis du har innstallert dette. Hva tilgangspunktet er kommer an på operatør, internet hvis du har Telenor og internet.netcom.no hvis du har NetCom.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har laptop med bluetooth, og vil bruke min Nokia 6230 til å kunne koble meg til internet med GPRS.

 

Men når jeg konfigurerer bluetooth på pcen spør den om tilkoblings tlfnr... da vil jeg jo betale vanlige tellerskritt. Hvordan få tlf til å koble til internet med GPRS istedet??

 

Jeg er litt fersk på dette så en forklaring som er lett å forstå vil bli satt stor pris på :)

Sett *99# som tilkoblingsnummer. I tillegg kan det være greit å legge inn tilgangspunkt enten i tlf eller i Nokia Modem Options på PCen hvis du har innstallert dette. Hva tilgangspunktet er kommer an på operatør, internet hvis du har Telenor og internet.netcom.no hvis du har NetCom.

Tusen takk! Det funka fett som f....

Fikk ca 115kb i hastighet med tlf... det er ikke gærnt det :)

 

Hva er det som egentlig lønner seg å bruke? wap eller gprs? jeg har netcom abb....

 

:)

Lenke til kommentar
Tusen takk! Det funka fett som f....

Fikk ca 115kb i hastighet med tlf... det er ikke gærnt det :)

 

Hva er det som egentlig lønner seg å bruke? wap eller gprs? jeg har netcom abb....

 

:)

Da var det nok EDGE du brukte.

 

WAP er eldgammalt, glem det. Det du har å bruke er GPRS og EDGE. Ingen minuser med EDGE, den rett og slett velger EDGE om du har dekning til det.

 

Med EDGE får du hastighet på opptill 200 kbps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...