Gå til innhold

Eksprimentering med lys

Lapette

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Stilige bilder! Gøy å jobbe med levende motiv, ikkesant ;)

Jeg må si jeg liker stilen med harde kontraster, utbrente høylys og mettede farger, selv om både den røde capsen og den blå flaten i bilde to blir i meste laget for min smak.

Blikk og positurer, komposisjon og utsnitt tiltaler meg, selv om jeg godt kunne vært foruten ihvertfall stolbenet, om ikke også stol/bordene i bilde to :) Siden man ikke ser helt hva det er, roter det til komposisjonen istedenfor å tilføre bildet innhold :-/

Ingen av bildene er vel helt sylskarpe, men dette er kanskje fordi lukkertidene er i lengste laget? Jeg rekner med du har brukt kun naturlig lys (Sony DSC-W1, ikkesant?)? Det gjør kanskje ikke så mye med et litt surrealistisk/drømmeaktig preg heller..

Fortsett å eksperimentere, og legg ut resultatene :)

(Bare mine nullkommanullto-tre $.)

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Takk for flott kritikk :)

Skal få vekk det satans stolbenet nå ;)

tok like gjerne bort alle effektene i bilde nr 2 jeg og la inn en plain bakgrunn.

Hvilken er best?

Synes egentlig den blåfargen var litt tøff selv om jeg jo er enig i at objektet ikke hadde noe der å gjøre :\

post-209-1108070601_thumb.jpg

Endret av Lapette
Lenke til kommentar

Heisann,

nr én er min favoritt. Fint lys i ansiktet og god kontakt med modellen. Jeg synes imidlertid det ene øyet er litt mørkt, det øyet vi kan se altså. Skulle gjerne sett overgangen mellom iris og pupill og fått en liten "catchlight" (dvs refleks fra en lampe eller vindu). Det ville gjort øyet betraktelig mer levende.

Skjønte ikke helt hvordan skyggen til venstre bak hånda er kommet fram. Har du fjernet bakgrunnen i Photoshop? Den virket litt unaturlig på meg (selv om den kanskje er naturlig ). Jeg likte også den lille fargeklatten av grønt til høyre i bildet.

Bilde nr to blei betraktelig bedre etter at du fikk rydda opp i bakgrunnen.

Bilde nr tre gav meg dessverre ikke så mye.

Bra jobba, og stå på videre! :-)

Mvh

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...