Smaug Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 hei sliter med nettverket. PC'n min finner ikke de andre pcene på nettverket...men de andre finner min pc? har selv win xp de andre har 98, vi er koblet sammen med en hub. har skrevet inn IP og mask. noen som har peiling? Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Du må slå av den innebygde brannmuren i xp, høyreklikk på Lokal tilkobling og velg egenskaper. Gå inn på avansert og slå den av der. Du burde skaffe deg en annen brannmur som vil fungere sammens med nettverket ditt... Lenke til kommentar
Smaug Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Sjekka det og den var av? noen andre forslag? andre som har samme problemet? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hvilke ip-adresser har du brukt, og hvilke subnett-masker? Har du de i arbeidsgruppe eller domene? Har alle samme arbeidsgruppe-navn? Prøv å pinge de andre pc'ene med den som ikke får kontakt. Prøv også å pinge 127.0.0.1 Lenke til kommentar
Smaug Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Sjekka det og den var av? noen andre forslag? andre som har samme problemet? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Gjorde du som jeg og borre sa? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Gjør følgende: Start->Run->CMD skriv følgende: ping 10.x.x.x (eller hvilke ip-adresse du har bestemt på de andre maskinene!) Lenke til kommentar
Smaug Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Linker ikke lengre nå, men skal prøve å pinge neste gang.. Blir vel en ny spørre runde neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå