Gå til innhold

Translatorer på internett?

jack_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ingen av dei over oversetter heilt riktig. F.eks "Ich will dir einen fünftalerschein zu wechseln geben" blir ikkje til "eg vil gje deg ein ørefik", men I want you one five-valley-appear to change to give på babbelfish og det blir "I want to change give a five valley appearance to you" eller oversatt til norsk "Jeg forandrer meg gir et fem dalutseende til De." Vil anbefale at du spør nokon du kjenner som kan tysk eller betaler for "humantranslation" på www.freetranslation.com

Lenke til kommentar
Ingen av dei over oversetter heilt riktig. F.eks "Ich will dir einen fünftalerschein zu wechseln geben" blir ikkje til "eg vil gje deg ein ørefik", men I want you one five-valley-appear to change to give på babbelfish og det blir "I want to change give a five valley appearance to you" eller oversatt til norsk "Jeg forandrer meg gir et fem dalutseende til De." Vil anbefale at du spør nokon du kjenner som kan tysk eller betaler for "humantranslation" på www.freetranslation.com

Utrolig meningsløs sammenheng der... SELVFØLGELIG klarer ikke disse oversettingsprogrammene å "lese mellom linjene", forstå ironi, uttrykk, talemåter osv. Dersom du selv prøver å oversette setningen din ordrett, ser du at den betyr egentlig "Jeg vil gi deg en fem-Dalers (gammel tysk myntenhet; Taler) seddel til veksling/vekslepenger". Men Taler kan nok oversetningsmaskinen tro er av tysk Tal; Dal. Og siden setningen også har dobbel betydning, som du påpekte (ørefik), er det ikke rart at f.eks. babelfish ikke forstår. Men til vanlig bruk er babelfish helt super. Har riktignok ikke norsk, men man kan oversette hele internettsider til og fra de mest vanlige vestlige språk, samt russisk og kinesisk og noen til. Ganske praktisk. Hvis du kan litt tysk fra før (og selvfølgelig engelsk), går det fint å oversette det du skal skrive fra engelsk til tysk, og bare gå over setningene og fikse litt på dem etterpå. Ein Deutscher wird Ihnen verstehen.

Endret av jonmagne
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...