Cerb89 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Tekst. Endret 12. september 2016 av Cerb89 Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Etter min mening: Accelerated C++. Jeg har ikke lest den andre, så det eneste jeg kan si mot Programmering i C++ er at den er på norsk, og du lærer ikke de engelske uttrykkene.. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva er ulempen med å ikke få de engelse utrykkene? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vanskeligere å lese engelsk dokumentasjon, forum, kommentarer osv... Uansett, trenger en anbefaling til C++ bok jeg også. Men jeg vil ha en som legger vekt på å Programmere multiplatform GUI applikasjoner i C++ Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det finnes mange QT-bøker: http://www.amazon.co.uk Men som GUI biblotek vil jeg anbefale FLTK! Det finnes bra dokumentasjon på siden deres: http://www.fltk.org Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Fra www.fltk.org - 22:10 - 23.02.05FLTK (pronounced "fulltick") is a cross-platform C++ GUI toolkit for UNIX®/Linux® (X11), Microsoft® Windows®, and MacOS® X. FLTK provides modern GUI functionality without the bloat and supports 3D graphics via OpenGL® and its built-in GLUT emulation. Nice... men hva er alternativene og hvorfor anbefaler du akkurat FLTK over de andre? Du sier at det finnes mange QT bøker. Hvorfor akkurat QT, hva med Eclipse og KDevelop eller DevC++ ? Endret 23. februar 2005 av Mental Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 DevC++ == IDE(kompilator og teksteditor i ett) KDevelop, er ikke det også et IDE? Eclipse har jeg såvitd hørt om, men vil tro det er et IDE eller noe det også.. FLTK og QT er eksterne GUI-bibloteker(en samling av funksjoner, klasser, etc. som gjør grovarbeidet for oss, slik at vi ikke trenger å finne opp hjulet på nytt og på nytt etter som vi skal lage nye programmer). Det finnes flere GUI bibloteker som bl. a. wxWidgets og WinAPI(ikke cross-platform, du kan altså ikke bruke det på Linux, etc.). Hoh.. Er sliten nå, så bare si ifra hvis jeg forklarte litt dårlig eller jeg trenger å utdype meg litt bedre.. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 takk for den gode og utfyllende forklaringen Jeg trodde QT var et IDE. Det var bare derfor jeg nevnte de andre... Det gikk iallfall opp et STORT lys for meg når jeg leste svaret ditt...takk igjen Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Så flott! Hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå